Iyon Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Noen som kan forklare meg i relativt enkle vendinger hvordan jeg kan gjøre dette? Har vist bilder av typen .jpg som ImageIcon i en JLabel før, men metoden i JFrame kalt .setIconImage() tar bare et objekt av typen Image. Finner ingen måte å laste inn en fil som Image-objekt, typecasting går heller ikke. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Kan f.eks. bruke en av java.awt.Toolkit sine createImage() -metoder. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Ja, f.eks slik: Image progikon = Toolkit.createImage("mbd/mbd.jpg"); ?? får da feil kan ikke kalle metoden statisk. med kun createImage("..."); får jeg at metoden ikke kjennes igjen... Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Ja, f.eks slik: Image progikon = Toolkit.createImage("mbd/mbd.jpg"); ?? får da feil kan ikke kalle metoden statisk. med kun createImage("..."); får jeg at metoden ikke kjennes igjen... Prøv metoden Toolkit.getDefaultToolkit() for å hente ut en instans av Toolkit som du kan jobbe med videre. Dette fungerer hos meg: Image icon = null; URL iconUrl = this.getClass().getResource("ikon.gif"); if (iconUrl != null) { icon = Toolkit.getDefaultToolkit().createImage(iconUrl); } setIconImage(icon); Er litt ekstra kode her, da jeg henter ut ikonet fra en .jar -fil. Endret 29. september 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå