Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med MSI RG54GS trådløs router

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp fått min RG54GS trådløse router fra MSI, men ting virker ikke som det skal.

Når jeg slo på routeren for første gang, fant laptopen min nettverket umiddelbart, og jeg fikk koblet meg til. Jeg konfigurerte routeren til å bruke 64-bits WEP kryptering, og reconnecta laptopen. Igjen fungerte tilsynelatende alt knirkefritt.

Etter en stund med aktiv bruk, oppsto det derimot problemer. Nettverket, som tidligere, etter at jeg hadde aktivert WEP, sto som sikret nettverk i Windows, står nå merket usikret, og jeg får dessuten ikke koblet meg skikkelig til med laptopen. Ifølge nettverksbehandlingstingen til Windows, har jeg nå "Begrenset eller ingen forbindelse", og selv om signalstyrken oppgis som "Ypperlig" får jeg ikke tilsendt noe IP-adresse.

Ethernet-portene fungerer derimot fint, og en annen maskin som er koblet til routeren den veien, har ingen problemer med å motta IP eller åpne konfigurasjonssiden til routeren (hvor mine instillinger fremdeles er aktive, så nettverket er altså sikret, selv om laptopen sier det motsatte).

Jeg har gått tom for idéer, så jeg håper noen her har noen tips å komme med. Jeg kan jo nevne at trådløs tilkobling på laptopen fungerer utmerket i et annet nettverk, så jeg tror neppe det er den det er noe galt med.

vh Frode

Endret av Edorph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...