Gå til innhold

AMD Cool and Quiet fryser maskina mi...


Naits

Anbefalte innlegg

SP2 er ikke helt ferdig enda..mange bugs. Jeg vil råde deg til å avinstallere den. Jeg gjorde det samme selv. laster den ned om et halvt års tid når alle bugsa er fiksa.

 

Dessuten gjør cool and quiet at pc'en din ikke kjører 100% optimalt. Dem har faktisk målt det om du leser rundt på forumet her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SP2 er ikke helt ferdig enda..mange bugs. Jeg vil råde deg til å avinstallere den. Jeg gjorde det samme selv. laster den ned om et halvt års tid når alle bugsa er fiksa.

 

Dessuten gjør cool and quiet at pc'en din ikke kjører 100% optimalt. Dem har faktisk målt det om du leser rundt på forumet her.

Hvis du skal vente til alle bugs er fiksa så bør du smøre deg med tålmodighet :D

 

Nå er det jo en guide både på HW.no og (flere andre plasser) som viser at C&Q ikke påvirker ytelsen i det heletatt (i allefall ikke i noen grad som er mulig for et menneske å oppdage), så hvor du har den påstanden der i fra lurer jeg på.

 

Noen tror at man vil oppleve lavere ytelse hvis frekvensen går ned, selv om man ikke utnytter prosessoren fullt ut, men tenk over følgende: Hvis en prosessor kun gjør noe på 1 av 4 klokkeslag, hva er hensikten med å bruke masse energi på at den skal jobbe for fullt med ingenting?

 

Rent teoretisk vil man kunne regne seg frem til en forskjell, men vi snakker her om forskjeller på noen få nanosekunder. For å sette det i perspektiv: På ett nanosekund beveger lyset seg ca. 0,3 meter, på ett sekund beveger lyset seg ca. 300 000 000 meter! Sagt på en annen måte er det snakk om en ytelsesforskjell som verken kan måles eller merkes i praksis.

Fra DG's guide til C&Q

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Har flashet mitt K8NSnXP til den nyeste versjonen, F7. Hadde F5 før, og da frøs maskinen om jeg satte på minimal strømforsyning eller maks batteri. Men om jeg setter på det nå, så skjer det ingenting, bortsett fra at det er endret. Multiplikatoren i CPU-Z går ikke ned, den står fortsatt på x11. Og på mainboard i menyen i CPU-Z står det at jeg fortsatt har versjon F5 av bios, mens det står at jeg har F7 med @Bios.

 

Er ikke det litt rart at C'n'Q ikke skal fungere med nyeste update?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...