Sylvarius Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg leter etter en distro som booter fra en usb pen drive ved hjelp av cd eller diskett. Har stussa litt på dette fenomenet, og kommet frem til at dette hadde vært genialt. Jeg har store planer om å skaffe meg en mp3 spiller som også kan brukes som ekstern hd, da hadde det vært GENIALT å hatt en distro med følgende kvaliteter: Se for deg at du besøker noen slektninger og putter i usb kortet i en usb port på deres maskin og bruker en floppy til å boote med. Nå har du din egen maskin og du kan forandre som du vil. Bruke p2p (spes kult for meg som ikke kan bruke p2p på internat nettet) og lagre det på mp3 spilleren. Laste ned mail og lagre de. Mulighetene er uendelige. Er det bare jeg som ser potensialet i dette? Endret 28. september 2004 av Sylvarius Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) ja det finnes.. mener å huske at jeg fant en på rundt 100mb, siden jeg vurderte å kjøre det på en maskin med en 128mb memory stick, helt til jeg fant ut at HKet ikke støttet boot fra usb.. men jeg huskeri kke hva det heter og hvor det kan lastes, men det finnes.. google is (probably) your friend.. edit: kan dette være noe? (jeg prøvde å lese, men skjønte ingen ting ) Endret 28. september 2004 av Musty Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Du kan laste ned MandrakeMove. Den finnes også i en boxed versjon hvor du får med en usb pen drive Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 ZipSlack skal jo gå på 100MB. Ellers så kan du vel kanskje mekke en egen, har hørt at scriptene som ble brukt til å lage Slax er fine til det. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 SPBLinux skal være laget for å kjøre fra usb enheter. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 http://openfacts.berlios.de/index-en.phtml...e_USB_key_HOWTO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå