edahl Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hvordan? (se topic) jeg har prøvd en stund og hørt at det skal gå Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Spørs hvilken terminal du bruker. Personlig foretrekker jeg aterm, der den "billige" gjennomsiktigheten kan skrus på med aterm -tr. Endret 28. september 2004 av Bøb Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Eterm... Min favoritt. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Xterm. Har xterm gjennomsiktighet da? Tviler litt på det. Lenke til kommentar
edahl Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 nå har jeg aterm. det funker fett. nå har jeg bare det problemet at jeg ikke ser det jeg skriver er det en måte å skifte farge på skriften? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) man aterm svarer på alt slikt. Jeg anbefaler bruken av en .Xresources fil, så slipper du å styre med aliases eller lange linjer for å starte den. Slik ser min ut, kan kanskje gi noen hint på hvordan forandre farge eller font? [bo@localhost bo]$ cat .Xresources Aterm.transparent: true Aterm.shading: 75 #Aterm.textType: and Aterm.title: Terminal Aterm.scrollBar: false Aterm.font: -adobe-courier-*-r-normal-*-14-*-*-*-*-*-iso8859-* Aterm.foreground: white Aterm.background: black #Aterm.color0: white #Aterm.color1: black Hva du er ute etter er Aterm.foreground og eventuelt Aterm.background. Du kan også bruke shading for å lette litt på øynene med lyse bakgrunner. PS: merk at linjer som begynner med '#' er kommentert ut, men det viste du kanskje allerede edit: det begynner å bli for sent for meg. Endret 28. september 2004 av Bøb Lenke til kommentar
edahl Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 lagde en snarvei med: aterm -tr -fg 15 nailed it Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Konsole fikser da også gjennomsiktighet? Jeg fant hvertfall schemes med transparency under Settings -> Schema. Hvis du vil selv vil velgs akkurat hvor gjennomsiktig Konsole skal være, endre eller mekk nytt schema under Settings -> Configure Konsole -> Schema Lenke til kommentar
edahl Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Jeg fant ikke den menyen, men det er ikke så farlig, fordi jeg vet hvordan jeg får endra på den nå Lenke til kommentar
bkak Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Xterm. Har xterm gjennomsiktighet da? Tviler litt på det. xterm er omtrent den eneste terminalen som støtter ekte gjennomsiktighet, riktignok i en build fra Kieth på fd.o-maling listen. Composite er en fin bil. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Aterm støtter også true transparency, men det spiser for mye CPU til at jeg ville brukt det iallefall. Nå virket det heller ikke som vedkommende hadde den spesifikke builden, så det er nok likesågreit Lenke til kommentar
edahl Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 nå er atermen bare gjennomsiktig. spiser det mye cpu? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Det du sannsynligvis har skrudd på nå (mao. hvis du ikke vet hvilken du har skrudd på er det denne) er fast transparency. Eneste greia med den er at du ser bakgrunnen "igjennom" aterm'en, mens true transparency (som må spesifiseres) viser deg det som måtte være bak aterm'en. Fast transparency spiser ikke stort med CPU - se aterm's hjemmesider hvor de skryter hemningsløst av hvor lite ressurser den bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå