Space_Shoot Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Går det an å koble denne pumpa direkte til strømforsyninga eller noe, slik at når maskinen skrur seg av da skrur pumpa det også? Eller må jeg bare trekke ut kontakten i veggen når jeg sakl ha den av? Lenke til kommentar
Angelou Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Det går bare og koble den ret til psu om den går på 12 eller mindre volt.(går den på mindre en 12 volt så må du enten skaffe motstand eller bruke 7 eller 5 som og strømforsyningen kan gi) Jeg tror ikke det er så vanskelig og lage et lite tillegs kort som kutter 230 volt fra en kontakt i veggen når PC-en skrur seg av. jeg går ikke på elektro men jeg kan se om jeg greier og lage en tegning på hvordan det bør se ut. eller er det kanskje noen andre som kan hjelpe ?? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Du kan kjøpe deg et passende relê på biltema og bruke 12V fra strømforsyningen til å slå pumpen av og på. Sjekk clas ohlson eller biltemakatalogen så finner du sikkert et så passer. Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Det skal ikke være store problemet å lodde den til INNE i strømforsyninga på 230V heller, den trekker ikke mer en 10watt... Hvis du har nerver til det da :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå