Gå til innhold

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A FEIL;/

Battle2k

Anbefalte innlegg

hei..

jeg har kjøpt meg nytt hoved kort med navn " Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN" men det funker ikke som det skal :(

den starter normalt osv men når jeg skal inn i biosen og senere trykker "save settings" så skurer pcen seg av :( :(

Btw: det er ikke strømmforsyneren!

er det noen som vet hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jo, den har den 4pins 12v kontakten..

Ok, greit. Jeg har det samme hovedkortet selv, og kunne bare ikke huske at jeg satte inn det, og jeg sjekket manualen til hk'et på internet, og kunne ikke finne den. Men da er jo det greit. Uansett, det er viktig at du fjerner alle unødvendige festeanordninger bak hovedkortet. Du beholder kun de benytter, og det lønner seg å bruke alle hullene for at hovedkortet skal sitte skikkelig. Du kan ikke si at problemet ikke er strømforsyningen når du ikke vet hvor sterk strømforsyningen er, og hvem som har laget den. For alt vi vet, kan det være en Q-tec PSU, og de er sinnsykt dårlige.

Lenke til kommentar
Forresten, hva slags minne bruker du? Det kan også ha noe å si. Da jeg kjøpte mitt hk, ble jeg frarådet på det sterkeste fra å bruke TwinMOS-brikker. De anbefalte Corsair.

Har nesten samme problem. kan ikke normal klokka maskinen, vis jeg gjør det så fryser maskinen før windows. Så maskinen e underklokket :cry:

Har TwinMos ram, har det noe å si?

Lenke til kommentar
Forresten, hva slags minne bruker du? Det kan også ha noe å si. Da jeg kjøpte mitt hk, ble jeg frarådet på det sterkeste fra å bruke TwinMOS-brikker. De anbefalte Corsair.

Har nesten samme problem. kan ikke normal klokka maskinen, vis jeg gjør det så fryser maskinen før windows. Så maskinen e underklokket :cry:

Har TwinMos ram, har det noe å si?

Det er rykter som sier at A7N8X-E Deluxe ikke liker TwinMOS noe særlig, så det kan ha noe med saken å gjøre. Det greieste er å bruke brikker fra Corsair/OCZ.

Edit: som jeg har nevnt i en annen post, bruker jeg Corsair TWINX-PRO3200LL, og disse brikkene fungerer som en drøm.

Edit edit: Det som er viktig for å få dette hk til å fungere optimalt, er å bruke en forholdsvis god PSU og minnebrikker fra f.eks. Corsair, så har man plutselig et hk som fungerer veldig bra.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...