Zamot Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Har egentlig bestillt PC-er (3 stk CL56 og 1 stk 1557) fra whitebox, men de kommer tydeligvis aldri. Så jeg stakk innom Digital Impuls i Trondheim i dag, og tenkte å høre om pris på CL56 siden vi skal kjøpe 3stk av den. Fikk forsåvidt en grei pris (ikke like grei som whitebox), men så fikk jeg øye på en liten ny Asus PC. Regner med det var M5200N. Den var bare super lekker, men har noen ulemper. Må først si at jeg ikke har behov for noe spill, men allikevel vil ha litt kraft til matlab og andre lyd-programmer. 15000,- skulle de ha for Pentium M 1,5Ghz, 512MB RAM 40GB 4200rpm HD XP installert inkl trådløs optisk mus, to batterier og veske. Eneste store ulempe for min del er hardsisken, og etter det jeg har skjønt så er det ikke noe problem å bytte ut denne i en større og raskere (men jeg venter nok til det kommer 80GB 7200disker), og dermed koster endel mer. Også litt irriterende om XP og annet drit blir lagt inn automatisk uansett. Og så er det en ulempe i forhold til CL56 at det ikke er noen DVD brenner (selv om prisen er omtrent det samme). At skjermen er mindre kan jeg leve med, da jeg til vanlig bruker den oppløsningen. Ser det som et stort pluss å ha en BÆRBAR PC. Har den ikke den derre WAN G-standarden (54gbs)? Stemmer det at den heller ikke har noe 5.1 lydkort med optisk ut? Er det noen som har noen kommentarer rundt dette? F.eks. støyer den mye? Er det andre begrendninger i forhold til utstyr som jeg har glemt? Endret 28. september 2004 av Zamot Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Sjekk tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=261584 , hvor også m5600n blir diskutert, for øvrig startet av en med nesten likt nick som deg. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Jo takk, har allerede lest den tråden. Men føler at noen kanskje har flere kommentarer enn det som står der i forhold til innlegget mitt. (Dessuten utviklet den tråden seg til en tråd om Quad - og er i utgangspunktet en tråd rundt S-serien, ikke M). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå