havfal Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 hei... her om dagen da jeg holdt på med PC'n min klarte jeg å brekke(!) det ene bladet på vifta til min MIST ''Frostbite''... og da lurer jeg på følgende: vil dette sette ned kjøleevnen så mye at jeg bør kjøpe ny vifte, eller kan den gammle klare seg? om jeg må kjøpe ny, har noen ett tips om hvilken vifte jeg bør insvestere i, og kansje prisen på denne/disse siden jeg vurderer å sette inn en på hver side av ribba? på forhond takk. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 En vifte med ett knekt blad høres av erfaring ut som et helikopter :!: Du bør nok bytte den ut ja Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 En vifte med ett knekt blad høres av erfaring ut som et helikopter :!: Du bør nok bytte den ut ja er ekstremt klar over at det høres ut som et helikopter ja, en seaking kansje 5 meter over hodet ditt med full propell Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Superlim + lodding ? (lodde i plastikken eventuelt...) Endret 28. september 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
am3k Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Bytt ut viften du. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 har tenkt litt på det med superlim, men kom fram til at limer er vel like dyrt som vifta... men uansett, har du ett tips på hjerte om ny(e) vifte® Lenke til kommentar
am3k Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Dette kan du fint velge selv etter egne prioriteringer leds, støy, effekt osv. Microplexhar da et godt utvalg. Papst er jo en gjenganger her på forumet. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 tenker du på denne ? passer den, tror ribba mi er 90mm ikke 120mm, kan jo seff sette på ett ''adapter'' finner ikke et bedre ord, men du skjønner nok hva jeg mener. Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3412NGM den viften er tilnærmet lik viften i Mist settet Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3412NGM den viften er tilnærmet lik viften i Mist settet den så grei ut, bråker vel litt men, men... hva får mn for hundringsen nå til dags Lenke til kommentar
am3k Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Lydnivå/effekt kan du jo justere via viftestyring (ofte ekstern) eller fan mate(intern). Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Frostbite har ikke plass til 92mm-vifte! Har den selv, og der er det kun plass til 70mm eller 80mm. IKKE kjøp 92 mm, for da vil du få problemer med montering, regner jeg med. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 papst viftene er gode. Det å ha en vifte som mangler ett blad er farlig da viften er i ubalanse og kan gå i stykker Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Farlig er det vel ikke, men det er dumt. Men så kom jeg på en ting; hvordan i H****** fikk du til å knekke et blad!? Uasvett; kjøp en 80x80mm papstvifte eller lignende (ettersom lommebok ) Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hva med å knekke av 1 eller to blad til, slik at det hele blir symmetrisk? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hva med å knekke av 1 eller to blad til, slik at det hele blir symmetrisk? Det tviler jeg STERKT på... eller vent Lenke til kommentar
Preludiac Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg stappa fingra inn i min 120mm cpu-vifte en gang i tiden... "SCTAWHOMP" -"AUUU"- blod og hakk i fingeren og et knekt blad... hihi jeg knakk de fire siste og kasta vifta.... -Teh P- Lenke til kommentar
havfal Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Farlig er det vel ikke, men det er dumt. Men så kom jeg på en ting; hvordan i H****** fikk du til å knekke et blad!? Uasvett; kjøp en 80x80mm papstvifte eller lignende (ettersom lommebok ) tja.... skulle stoppe den i fart, men bomma på midten og da knakk ett blad tvert av... Hva med å knekke av 1 eller to blad til, slik at det hele blir symmetrisk? nei... tror ikke det, skal kjøpe ny i morgen. btw: den vifta som fulgte med hadde 9 blader hvilket betyr det ikke er mulig å knekke av blader til den blir symetrisk... Endret 8. oktober 2004 av Imposter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå