joebush Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Var nettopp inne hos Tele2 da jeg har behov for ny mobil. Da jeg klikket meg inn i nettbutikken fikk jeg opp en interessant beskjed (på denne linken): Sorry, this page is not supported by your browser. Please install a Internet Explorer from Microsoft version 5.02 or later, and try again Prøvde å finne innstilling i Mozilla som kunne lure serveren til å tro at jeg hadde IE likevel, men til ingen nytte. Da ble jeg litt irritert. Dette burde ikke vært nødvendig, og det at vi har websider som skal drive butikk her i landet som begrenser brukerne til å bruke én browser er noe frekt. Det skal ikke være meningen at de skal kjempe MS sin kamp om å få folk til å ta i bruk deres browser. For dere som lever i MS-bliss, dere behøver ikke å svare med utsagn som "bruk IE da!". Meningen med tråden er å sette i gang en intelligent diskusjon om problemet, et problem jeg ikke visste vi hadde lokalt. Jeg bruker forresten Linux på min maskin, men de andre to her i huset har Opera (kjører ikke IE av sikkerhetshensyn). Dvs, uten at jeg endrer ting har jeg ingen mulighet til å bestille fra dem. I det Tele2 tilbyr et produkt som kun kan bestilles via internett kan man også stille spørsmål om hvorvidt dette er lov siden de, ved å kun tillate bruk av IE, legger til en begrensning for kundene. De har kanskje ikke lyst på kunder som tenker for seg selv, tenker sikkerhet, eller tenker annet enn Microsoft? Hva annet skal man tro? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) haha.. det er ganske mongo... edit: ordla meg sånn at det så ut som om jeg kalte trådstarter mongo, og det var slettes ikke meningen.. Endret 28. september 2004 av Musty Lenke til kommentar
joebush Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) hehe Forresten, dette HAR fungert tidligere (et par mnd siden). Prøvde nettopp med Opera (stilt som IE6) og får likevel samme beskjed. IE6 derimot fungerer bra. Dvs at det virker som om dette er et aktivt forsøk på å stenge ut andre enn IE-brukere. Edit: selve bestillingen av den billigste går fremover, men dersom man vil ha telefon og abb. sammen må man til nettbutikken, og dermed får man beskjeden. Kjipt. Endret 28. september 2004 av joebush Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Opera funker som bare det Lenke til kommentar
joebush Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Opera funker som bare det Som sagt, så prøvde jeg nettopp med Opera stilt til å identifisere seg som EI6. Hvilken versjon av Opera bruker du, og hvordan er den stilt? Og hvilket OS? Endret 28. september 2004 av joebush Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Opera funker som bare det Som sagt, så prøvde jeg nettopp med Opera stilt til å identifisere seg som EI6. Hvilken versjon av Opera bruker du, og hvordan er den stilt? Og hvilket OS? Opera v7.6 (WinXP) ID som Opera her - funker fett. Teksten i menyen er tho litt liten Endret 28. september 2004 av Blib Lenke til kommentar
joebush Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Har du klikket på linken i første posten? Dvs. prøvd å gå inn i Nettbutikken til Tele2? (klikket på telefontilbudet på siden) Må bare bekrefte det da jeg i så fall skjønner enda mindre, dvs at folk kommer inn stilt som Opera, mens jeg ikke kommer inn stilt som IE, som siden ber om. Endret 28. september 2004 av joebush Lenke til kommentar
joebush Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Jøss, bekreftet nettopp at Opera, stilt som Opera, fungerer også for meg. Jeg er så vant til at det kan bli problemer at jeg pleier å ha det stilt som IE. Men er det bare jeg som synes det er sprøtt at når jeg sier at Opera er IE6, får jeg beskjed om at man må ha IE for å komme seg inn? Stiller jeg til Opera, så kommer jeg likevel inn? Har i alle fall lært meg i dag om ikke å satse på fornuft. hehe Skal se nærmere på Mozilla nå, men da jeg ikke finner noen slik innstilling i denne er jeg ikke sikker på om det vil gå. Om det er noen som har Mozilla, gjerne si ifra om dere får dette til. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Mozilla FireFox fungerer ikke. Nuvel, synd for tele2. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hehe, minner meg om spammen som ber meg skaffe en html-kapabel mailklient. Og det gjør jeg selvsagt IKKE! Jeg gir Tele2 3 tomler opp for den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå