Bob Broker Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det skal kun brukes for å få plass til et par disker til. Holder det å kjøpe det billigste eller er det store forskjeller ute å går på kortene? Sunsway/ST Lab PCI ATA133 2-port Kr. 275,- Promise Ultra133TX2 2-port ATA133 Kr. 495,- Hva er forskjellen på de to kortene? Det ene er jo nesten dobbelt så dyrt. Lenke til kommentar
Bob Broker Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Siden jeg bare skal ha 1 eller maks 2 disker så holder det kanskje med dette kortet? HighPoint Rocket 133SB 1P ATA133 Noen som har erfaring med kortet? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Mener jeg leste en test som konluderte med at ytelsenforskjellen på kontrollerkorta var marginal. (Ymse raidkonfigurasjoner ga litt større utslag, men hastigheten på diskene ga uansett størst utslag. ) Betyr: velg det billigste som dekker ditt behov. En annen liten ting: om du har tenkt til å ha disken bootbar må kontrollerkortet være utstyrt med egen bios. Enkelte kort har ikke dette. Sjøl har jeg brukt kortet fra Sunsway og har forsåvidt vært fornøyd med dette. 1-kanalskortet fra HighPoint har jeg ikke testa, men det ser jo helt greit ut på papiret ihvertfall. Lenke til kommentar
Bob Broker Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Jeg leste akkurat litt om kortet på sidene til High Point hvor det bl.a. står: This controller is similar to the Rocket133S model, but has it's own EPROM (BIOS chip). Bootable disk support. Large LBA support capacity exceeding 137GB. Men er det best å ha med eller uten egen bios på kortet når jeg ikke trenger å ha den disken bootbar? Lenke til kommentar
Bob Broker Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Er det forresten noen som vet om det følger med ide kabel med sånne kort? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg kjøpte Sunsway/ST Lab PCI ATA133 RAID Kontroller, og der fulgte det vertfall med 2 flate IDE kabler av helt grei kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå