Turbel Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg tenkte å pusse ned kabinettet mitt (som nå er svart), og så lakkere det med klarlakk. Siden jeg ikke har særlig lakke-erfaring, tenkte jeg å stille dere lakk-guruer noen spørsmål: Må jeg gjøre noe spesielt med metallet før jeg lakker (annet enn å pusse)? Er hele prosjektet dødsdømt siden jeg ikke har mulighet for å grunne? Er det dumt å kjøpe lakk på biltema eller clas ohlson? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Ikke kjøp fra biltema. Du trenger aldeles ikke å grunne, men resultatet blir bedre hvis du gjør det. Det er ikke lurt å kun bruke klar lakk. Bruk vanelig lakk først, også klarlakk. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hva er poenget med å bare bruke klarlakk? Er det for å freshe opp sortfargen, eller tenker du på å pusse det helt ned til blankt metall, og lakkere klarlakk rett på metallet? Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 tenker du på å pusse det helt ned til blankt metall, og lakkere klarlakk rett på metallet? Akkurat! Glemte visst å presisere det i innlegget. Grunnen til at jeg vil lakke, er at jeg vil ha en børstet stål-look på kabinettet, og samtidig slippe flekker og riper som man lett kan få uten lakk. Derfor blir det umulig å grunne, hvis det ikke finnes gjennomsiktig grunning da.. Natrium: Hvorfor ikke biltema-lakk? Har du dårlige erfaringer med den? I så fall hvilke? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Da er det bare å pusse i vei :-) Vask kabinettet grundig med tynner før du lakkerer for å fjerne alle rester av fett og møkk, slik at lakken får godt feste. Lakker også så raskt som mulig etter at pussing/vasking er ferdig for å unngå at metallet oxyderer (blir matt) før du får på lakken. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Natrium: Hvorfor ikke biltema-lakk? Har du dårlige erfaringer med den? I så fall hvilke? Den har en tendens til å dette av etter et par dager. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Takk for hjelpen! Da går jeg vel og kjøper lakk (ikke på biltema) i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå