Gå til innhold

Kopibeskyttet lyd-cd ?

Anbefalte innlegg

Leste om artikkelen på hardware.no der det er en beskrivelse av hvordan man kan kopiere (tel eget bruk, seff!) musikk cd'er med Cactus Data Shield 100/200 kopi sperre på, greit nok , men hva med Key2Audio beskyttelsen, denne har ikke den samme "ringen" ytterst på cdplaten, finnes det noe mål e.l. om hvor man kan plassere postit/tusj merket?

btw, har en acer 50x max cd som leser Key2Audio plater så det suser.. men tenkte det ville være kjekkt å vite..

dec.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det finst muligheter her også..Men,veit ikkje om dette kommer under retningslinjer på forumet..

Der det seies:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

Og sjølv om du skal bruke det som backup kan samme metoder brukes til priatkopiering..

Lenke til kommentar

CloneCD klarer ikke kopibeskytta musikk cd'er hvis ikke leseren klarer å lese de (ekstremt få lesere klarer det).

Det er jo alltid greit å kunne ta en kopi til å ha i bilen, slik at orginalen ikke blir ripete.

Har funnet ut at dette også er lurt på fest, fikk en orginalcd ødelagt da en litt for full person tok ut cd'en, mista den ned på gulvet i diverse øl og chips søl for deretter å tråkke på den :sad:

Lenke til kommentar

Kopisperren på LYD cdplater kan enkelt fjernes med en sprittusj.

Tror det står om det i http://www.itavisen.no

Det er bare å tegne en strek som tangerer mellom rommet på lydsporet og "ringen".. Eller der om kring..

Enkelt hvertfall. jeg har ingen CD-er med kopisperre, så jeg har ikke prøvd det.

Så får du spilt av dine kopibeskyttede CD-er på PC-en..

Var det ikke det som var målet, og det er LOVLIG !!!!!

Kan ikke forby å spille EGNE cdplater på pc-cdrommen..

Lenke til kommentar

Etter at de begynnte med kopibeskyttede CD'er har jeg ganske enkelt og greit sluttet å kjøpe CD'er som er kopibeskyttet. Må nok da heller laste ned fra nettet. Den eneste CD-spilleren jeg har er nemlig den i PC-en. Jeg synes det er kult å ha original-CD-er og kjøper ganske mange i løpet av ett år, men nå blir det mer og mer slutt på det. Jeg gidder ikke å kjøpe CD-plater jeg ikke får spilt av. Synes dessuten det er dårlig av plateselskapene å ta full pris for noe som ikke følger Red-Book standarden.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-13 13:53, Mr.Hassan skrev:

Hei!

Det finst muligheter her også..Men,veit ikkje om dette kommer under retningslinjer på forumet..

Der det seies:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

Og sjølv om du skal bruke det som backup kan samme metoder brukes til priatkopiering..

Dette må vel bety at det er forbudt å diskutere cd brennere i det hele tatt siden de også kan brukes til piratkopiering?

Det samme må vel også gjelde programmer som Nero og Easy CD Creator?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...