Gå til innhold

Hvordan få min Shuttle til å ikke lage så mye lyd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytt ut originalviften med en fra Papst. Denne har jeg brukt selv tidligere.

For enda bedre kjøling, og enda mindre støy, så kan du ta ut den interne viften og montere et vifteadapter (80mm -> 120mm) med en stille 120mm vifte på baksiden. Dette bruker jeg selv for tiden, og kan ikke høre annen støy enn den fra strømforsyningen. Alle temperaturene ligger på ca. 30C idle. Smart fan bruker jeg for å dempe støyen fra skjermkortet...

Lenke til kommentar

Bruker denne kjøleren på skjermkortet mitt (9700 Pro). Med vifta på full speed bråker den verre enn originalkjøleren, men siden den har en 3-pins plugg er den grei å koble til hovedkortet for å kunne justere hastigheten på vifta. Klokker et par prosent bedre enn med originalkjøleren, selv om jeg kjører vifta på redusert hastighet...

Lenke til kommentar
Så den lager nesten ikke lyd vis du kobler den til hovedkortet eller burde eg satse på ei annen vifte?

Den lager nesten ikke lyd hvis at du bruker et program for å styre viftehastigheten via hovedkortet (eks. Smart Fan i BIOS eller SpeedFan i Windows). Originalvifta di har sannsynligvis en 2-pins plugg, og passer dermed ikke på hovedkortet, som har 3-pins uttak for vifter.

Lenke til kommentar
Eg bestilte vifta for to dagar siden men di hadde ikke alt inne så det tar vel litt tid før ann kommer

Har du fått vifta og montert den? Sitter ennå å lurer ke eg ska kjøpa. Bråke viftå? Får du stilt hastigheten? Va ann lett å montera?

Vente vente 

Vente vente ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...