Trygve Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Eg har en Shuttle SN85G4 og lurer på om det er noen her som vet kossen eg kan sleppa alt støyen? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 bruk smart fan i bios.. da er den stille så lenge den holder seg under en viss temperatur. Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Smart fan i bios er på men bråke uansett Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Bytt ut originalviften med en fra Papst. Denne har jeg brukt selv tidligere. For enda bedre kjøling, og enda mindre støy, så kan du ta ut den interne viften og montere et vifteadapter (80mm -> 120mm) med en stille 120mm vifte på baksiden. Dette bruker jeg selv for tiden, og kan ikke høre annen støy enn den fra strømforsyningen. Alle temperaturene ligger på ca. 30C idle. Smart fan bruker jeg for å dempe støyen fra skjermkortet... Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Eg trur skjermkort viftå mi er ein del av grunnen har Radeon 9800 Pro Lenke til kommentar
geronimo_nn Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Det e nok d. Eg har samme problemet. Fekk 9800 Pro idag, og hekkan så lydnivået steig. Eg posta forresten i skjermkort-forumet her angående kjøling te 9800 pro i shuttle, så du kan følga med på den. Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Bruker denne kjøleren på skjermkortet mitt (9700 Pro). Med vifta på full speed bråker den verre enn originalkjøleren, men siden den har en 3-pins plugg er den grei å koble til hovedkortet for å kunne justere hastigheten på vifta. Klokker et par prosent bedre enn med originalkjøleren, selv om jeg kjører vifta på redusert hastighet... Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Så den lager nesten ikke lyd vis du kobler den til hovedkortet eller burde eg satse på ei annen vifte? Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Så den lager nesten ikke lyd vis du kobler den til hovedkortet eller burde eg satse på ei annen vifte? Den lager nesten ikke lyd hvis at du bruker et program for å styre viftehastigheten via hovedkortet (eks. Smart Fan i BIOS eller SpeedFan i Windows). Originalvifta di har sannsynligvis en 2-pins plugg, og passer dermed ikke på hovedkortet, som har 3-pins uttak for vifter. Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 REgner med at eg bestille den da, men håpe ledningen er lang nok til å komme bort til hovedkortet er sikkert det siden din var Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Har Flashet bios. Lenke til kommentar
geronimo_nn Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har du fått vifta og montert den? Sitter ennå å lurer ke eg ska kjøpa. Bråke viftå? Får du stilt hastigheten? Va ann lett å montera? Vente vente Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Eg bestilte vifta for to dagar siden men di hadde ikke alt inne så det tar vel litt tid før ann kommer Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Sliter med å forstå at Shuttle bråker såpass. Min bror har Shuttle, den VET jeg at den VELDIG stille, ikkeno prob å ha på om natta. Lenke til kommentar
wildv Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 MIN erfaring er at det er strømforskyningen som skaper mest støy! Skal bytte ut de to 40mm viftene i min med et par 14db fra SilentX. Rapport følger! Lenke til kommentar
geronimo_nn Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Eg bestilte vifta for to dagar siden men di hadde ikke alt inne så det tar vel litt tid før ann kommer Har du fått vifta og montert den? Sitter ennå å lurer ke eg ska kjøpa. Bråke viftå? Får du stilt hastigheten? Va ann lett å montera? Vente vente Vente vente Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Har ikke fått vifta for microplex har ikke fått inn musematte eg bestilte men ska gi besked når eg får ann Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Diskene forårsaker også en del støy, det kan jo elimineres med no gummistrikk, mener jeg så en som hadde det? Kan du komme frem å vise oss litt? Lenke til kommentar
wildv Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 jeg har prøvd meg med "syltestrikk" rundt HDDene mine, men det ble for trangt! Tviler at det er mulig å dempe drevene uten omfattende modding! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå