CaZpeR Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Hei! Har akkurat byttet hovedkort til Abit NF7-S2 (Altså Socket A system). Da jeg får en irriterende feil. Jeg prøver å spille spill (hvilket som helst) med bra grafikk så bare skrur pcen seg av. Og den vil ikke starte igjen hvis ikke jeg drar ut strømmen. Har sjekka temperaturer på CPU, Skjermkort og RAM, men ingen er noe spessielt varme. Har dere noen ideer? Systemet mitt er følgende: Abit NF7-S2 Motherboard AMD BARTON 2500+ @ 1833 Ghz (Klokket ned igjen får å se om det var det) AseTek Waterchill CPU Asus GeForce FX 5900GE 128mb (256-bit RAM) 512mb 400Mhz DDR Ram Harddisker er vel irrelevant her. EDIT: Og ja jeg har lagt inn SP1, DirectX 9.0b og De siste Nvidia driverne (tilogmed prøvd de nyeste Omega driverne). Takker for alle svar på forhånd. Mvh. Marius Paalsrud Endret 28. september 2004 av CaZpeR Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hei! Sliter med det samme problemet og har det samme hovedkortet, hmm.... Bare at PCen min restarter seg selv hele tiden.... Huff, har sittet 7 timer na, uten a kommet noe videre..... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Hei! Sliter med det samme problemet og har det samme hovedkortet, hmm.... Bare at PCen min restarter seg selv hele tiden.... Huff, har sittet 7 timer na, uten a kommet noe videre..... Har du lagt inn Chipsett driverne som fulgte med på cden? Vurderer å laste ned fra Nvidia nå og prøve de isteden. De er nyere. Kan være noe med det. Åssen system har du da? Har hatt Nforce2 Tidligere. Kan hende jeg kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Har ikke lagt inn chipsett driverne som fulgte med abit cden nei. Mitt system er: AMD XP 2800+ Spire vifte Abit NF7-S2 Sapphire 9800 PRO Twinmos 512 mb 3200 Har hatt PCen min i 3 maneder, og ikke hatt noe problem for na, merkelige greier. Var nodt til og formatere PCen i gar, og da starta problemene, forst med blue screen under installeringen av windows, slet lenge med det, men fikk installert windows til slutt. Da jeg endeli kom inn i windows, sa begynte maskina og restarte seg hele tida, typisk. Nar jeg sender error report til windows sa far jeg folgende opplysninger tilbake: Thank you for submitting an error report. Your system crashed because the random access memory containing Windows program code was corrupted. Microsoft is unable to determine if this corruption was caused by a hardware or software issue. The nature of the corruption suggests that a hardware issue is more likely. To determine if this is the case, Microsoft developed a Windows memory diagnostic that tests your PC memory. We recommend you download and run this tool on your computer system. On most configurations, you can download the diagnostic, read the documentation, run the test and complete the test pass in less than 30 minutes. Click here to get started. You can track this error report by clicking the Track this error report link. If you choose to track your error report, you will be notified of resolutions to this problem as they are identified. Endret 28. september 2004 av joho83 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Har du prøvd å klokke ned CPU? Hva er CPU temp nå da? Hadde lignende problem en gang. Fikk Blåskjerm. Da var Rammen ødelagt. Prøv å kjør memtest. Hvis det er Rammen så vil du finne det ut med en gang der. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Har provd og sette ned CPU ja, men det funket ikke. Tempen er meget bra 45 grader. Laster ned mem. test na. Endret 28. september 2004 av joho83 Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Se det ja, memory testen fant error.... Ma vare Twinmosen det er noe galt med da eller... Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Memory testen er pa 50 prosent nu, og hittil er 3 error funnet.... Huff.... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Da mistenker jeg CPU. Når rammen min var fucka var det over 3000 errors Men nå fikk jeg mitt til å funke. La inn de nyeste Chipsett driverne fra Nvidia. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hm, tror du det er cpuen altsa.... Ikke rammen... Twinmos har jo et rustent rykte.... Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Feilen er mest sannsynlig på hovedkortet deres, har vært bort i samme problem selv. Send det inn og dere får et nytt i posten og da funker alt helt strålende:D Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Veeel, jeg tror fortsatt at det er rammen som er gåen, for jeg har ikke hørt om tilfeller der CPU har hatt innvirkning på memtest.. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Tja, ma i hvert fall vare enten CPU, hovedkort eller ram... Windows error report skrev forst at feilen oppstod pa grunn av skjermkortet mitt og driverne til det, Radeon 9800 PRO, men det tviler jeg pa at det er... For lasta ned de nyeste driverne uten at det hjalp noe. Men er jo mulig at det er noe med skjermkortet oxo....... Men det er jo vanskelig og si, siden noen av dere sier hovedkort, andre rammen og CPUen.... hm..... kjipt og sende inn hovedkortet, dersom det er rammen som det er no feil med osv.... Noen flere formeninger om hvor feilen ligger Endret 28. september 2004 av joho83 Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ingen som har peil... Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Her kommer noen fler feilrapporter fra windows..... Error message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER View products that this article applies to. This article was previously published under Q293078 SYMPTOMS You may receive one of the following Stop error messages: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M CAUSE This issue may occur if the display driver is caught in an infinite loop while it waits for the video hardware to become idle. This issue typically indicates a problem with the video hardware or that the display driver cannot program the hardware correctly. RESOLUTION To resolve this issue, obtain and install the most current driver for your video adapter, or replace your video card. WORKAROUND To work around this issue, follow these steps: Click Start, click Control Panel, and then double-click Display. On the Settings tab, click Advanced, and then click the Troubleshoot tab. Move the Hardware Acceleration slider to None, and then clear the Enable Write Combining check box. Click OK, and then click OK. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Kjorte memory test igjen og fikk nu 20 errors.... Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Finns det ingen her som har peil pa hva som kan forarsake feilen... Om det er hovedkort, minne eller cpu..... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Send in ramen, gjorde jeg da jeg hadde twinmos, var sinnsykt mye feil på de.... Gikk over til corsair, og nå crucial, har ingen problemer Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har du husket å plugge i begge strømkontaktene til hovedkortet? Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hallo folkens. Får feil i mem test, er det minne ditt som MEST sannsynlig har tatt kvelden. Få testa de enten, hvis du har mulighet, på en lavere hastighet, eller, aller helst, i en annen maskin. eventuelt en annen brikke i din maskin, alt ettersom. Begynn med dette. Ettersom dere har nylig formatert og alt dette har skjedd etter dette, og dere har ikke kødda inni maskina, er det derimot sannsynlig at det er en driverfeil ute og går. Legg inn alle de nyeste, og legg inn nyeste bios. Kanskje også en ny bios på skjermkortet hadde nok ikke skadet. Lykke til folks! - Steffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå