Gå til innhold

PC restarter seg hele tiden, av seg selv!

Anbefalte innlegg

PCen restarter seg selv hele tiden. Windows error report mener det er noe med skjermkortet som krangler, nevner oxo memory som en mulig aarsak. Noen som vet hva det er som krangler...

Har AMD XP 2800+

Windows XP

Abit NF7-S2

Sapphire 9800 PRO

Twinmos 512 mb 3200

Seagate 160 gig 7200 rpm

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virus ... har fixet dette problemet med min søsters pc ... når du får feilmeldinga med ei nedtelling til automatisk restart ( 60sec ) så går du til startmenyen -> Kjør -> å skriver følgende : shutdown -a ..... huks å få mellomrom mellom shutdown og -a ... da vil ikkje pcen reboote automatisk , men du vil framleis være infisert med virus ... for å fjerne viruset så oppdatert antivirusen din ( vist du har antivisrus ) å sjekk på www.symantec.com korleis du kvitter deg med viruset

Lenke til kommentar
virus ... har fixet dette problemet med min søsters pc ... når du får feilmeldinga med ei nedtelling til automatisk restart ( 60sec ) så går du til startmenyen -> Kjør -> å skriver følgende : shutdown -a ..... huks å få mellomrom mellom shutdown og -a ... da vil ikkje pcen reboote automatisk , men du vil framleis være infisert med virus ... for å fjerne viruset så oppdatert antivirusen din ( vist du har antivisrus ) å sjekk på www.symantec.com korleis du kvitter deg med viruset

Nei det er ikke det som er problemet, og har ingen ting med virus a gjore, sa dropp det. Kommer ikke opp noen feilmelding eller noe. Maskina bare restarter plutselig. Dette er hva Windows Krise Analyse sier:

Thank you for submitting an error report.

Your system crashed because the random access memory containing Windows program code was corrupted. Microsoft is unable to determine if this corruption was caused by a hardware or software issue. The nature of the corruption suggests that a hardware issue is more likely. To determine if this is the case, Microsoft developed a Windows memory diagnostic that tests your PC memory.

We recommend you download and run this tool on your computer system. On most configurations, you can download the diagnostic, read the documentation, run the test and complete the test pass in less than 30 minutes. Click here to get started.

You can track this error report by clicking the Track this error report link. If you choose to track your error report, you will be notified of resolutions to this problem as they are identified.

Lenke til kommentar
virus ... har fixet dette problemet med min søsters pc ... når du får feilmeldinga med ei nedtelling til automatisk restart ( 60sec ) så går du til startmenyen -> Kjør -> å skriver følgende : shutdown -a  ..... huks å få mellomrom mellom shutdown og -a ... da vil ikkje pcen reboote automatisk , men du vil framleis være infisert med virus ... for å fjerne viruset så oppdatert antivirusen din ( vist du har antivisrus ) å sjekk på www.symantec.com korleis du kvitter deg med viruset

Nei det er ikke det som er problemet, og har ingen ting med virus a gjore, sa dropp det. Kommer ikke opp noen feilmelding eller noe. Maskina bare restarter plutselig. Dette er hva Windows Krise Analyse sier:

Thank you for submitting an error report.

Your system crashed because the random access memory containing Windows program code was corrupted. Microsoft is unable to determine if this corruption was caused by a hardware or software issue. The nature of the corruption suggests that a hardware issue is more likely. To determine if this is the case, Microsoft developed a Windows memory diagnostic that tests your PC memory.

We recommend you download and run this tool on your computer system. On most configurations, you can download the diagnostic, read the documentation, run the test and complete the test pass in less than 30 minutes. Click here to get started.

You can track this error report by clicking the Track this error report link. If you choose to track your error report, you will be notified of resolutions to this problem as they are identified.

Hvor finner jeg det memory diagnostic programmet?

Lenke til kommentar

Forstod det slik at windows ikke kommer med noen feilmelding før omstarten.

Prøv å bytte ram-brikke og se om det hjelper.

Dersom du har mye snacks i pc'en og liten strømforsyning bør du vurdere å bytte denne. Min PC ble mer stabil og raskere etter at jeg byttet strømforsyning.

(Og styr klar av Q-Tech strømforsyningen. Du kan være heldig, men det er ganske variabelt.)

Sp+

Lenke til kommentar

Windows kommer aldri med noen feilmelding.... Snakker om error report som kommer man sender til windows, etter at maskinen har restarta pga et problem som oppstod... Denne gangen fikk jeg denne meldinga:

Solution Found: Contact H+BEDV Datentechnik GmbH to obtain the update

Thank you for submitting an error report. The error was likely caused by:

AntiVir (AVGNTDD.SYS)

AntiVir (AVGNTDD.SYS) was created by H+BEDV Datentechnik GmbH. H+BEDV Datentechnik GmbH informed Microsoft that they have a solution available for the problem you reported. To learn more about the solution, H+BEDV Datentechnik GmbH recommends that you visit the following website:

http://www.hbedv.com

Note: Microsoft did not create, nor does it provide technical support for AntiVir (AVGNTDD.SYS). If the problem you reported persists, please contact H+BEDV

Datentechnik GmbH and alert them of the problem.

Merkelig, for det er jo ikke no feil med AntiViren min......

Har forovrig ingen annen rambrikke jeg kan prove, og det er ikke noe snacks p[ harddisken min som soler antyder, den er jo nettopp formatert. Skal teste de driverne som cazper anbefalte nu. Han anntydet oxo att det kunne vare noe m CPUen, da memory testen bare viste 5 errors, mente det var for lite error til og kunne vare rammen....

Endret av joho83
Lenke til kommentar

nforce driverne funket desverre ikke cazper :no: Er feil med enten hovedkort, ram eller cpu, men hvem av de..... Noen forslag pa hvordan jeg bedre kan finne ut av det....

Har ikke noe med stromforsyninga a gjore, har 400 w, sa det skal holde i massevis. Og dessuten far jeg opp error nar jeg kjorer memory test pa maskina. sa det er feil med et av komponentene....

Lenke til kommentar
nforce driverne funket desverre ikke cazper :no: Er feil med enten hovedkort, ram eller cpu, men hvem av de..... Noen forslag pa hvordan jeg bedre kan finne ut av det....

Har ikke noe med stromforsyninga a gjore, har 400 w, sa det skal holde i massevis. Og dessuten far jeg opp error nar jeg kjorer memory test pa maskina. sa det er feil med et av komponentene....

Tror det ligger noe mer bak. Siden du får blåskjerm i install av windows. Men hvilket merke har du på strømforsyninga?

Lenke til kommentar

Her kommer noen fler feilrapporter fra windows.....

Error message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

View products that this article applies to.

This article was previously published under Q293078

SYMPTOMS

You may receive one of the following Stop error messages:

STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M

CAUSE

This issue may occur if the display driver is caught in an infinite loop while it waits for the video hardware to become idle. This issue typically indicates a problem with the video hardware or that the display driver cannot program the hardware correctly.

RESOLUTION

To resolve this issue, obtain and install the most current driver for your video adapter, or replace your video card.

WORKAROUND

To work around this issue, follow these steps:

Click Start, click Control Panel, and then double-click Display.

On the Settings tab, click Advanced, and then click the Troubleshoot tab.

Move the Hardware Acceleration slider to None, and then clear the Enable Write Combining check box.

Click OK, and then click OK.

Lenke til kommentar
Finns det ingen her som har peil pa hva som kan forarsake feilen... Om det er hovedkort, minne eller cpu.....

Er ingen som kan bare si at det er CPU, Hovedkort eller RAM. Det er ting du må teste ut selv. Prøv å bytt med en annen CPU eller et annet Hovedkort for å sjekke hva som kan være feil. Og anbefaler deg ikke å bumpe tråden din :cool:

Lenke til kommentar
Finns det ingen her som har peil pa hva som kan forarsake feilen... Om det er hovedkort, minne eller cpu.....

Er ingen som kan bare si at det er CPU, Hovedkort eller RAM. Det er ting du må teste ut selv. Prøv å bytt med en annen CPU eller et annet Hovedkort for å sjekke hva som kan være feil. Og anbefaler deg ikke å bumpe tråden din :cool:

Sender inn hovedkort og ram til PCutstyr, får jo ikke testa med annet minne eller annet hovedkort når jeg ikke har noe annet å teste med. Så det funker ikke å teste seg frem..... Er ikke alle som har dobbelt opp med komponenter i huset....

Lenke til kommentar

Sender inn hovedkort og ram til PCutstyr, får jo ikke testa med annet minne eller annet hovedkort når jeg ikke har noe annet å teste med. Så det funker ikke å teste seg frem..... Er ikke alle som har dobbelt opp med komponenter i huset....

Finnes jo sikkert hjelpsomme venner....

Lenke til kommentar

Hmm..

Broren min hadde det samme problemet.. Han logga på WinXP og en helt tilfeldig gang bare restarter den seg.. heletiden.. noenganger med engang og ander ganger etter et par timer

Jeg kom på tanken på Hovedkortet med engang så jeg testet mitt i hovedkort på hannes deler.. og hannes på mine deler.. assa vi bytta bare Hovedkort.. så da fant vi ut atte Det var hovedkortet siden JEG fikk det problemet da.. han kjøpte nytt og fikk ikke noe mere plager med det.. så du kan kanskje tenkte på den tanken om atte det kan være hovedkortet:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...