Gå til innhold

css bilde-mouseover-blinke meny

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at mange sider har en slik meny hvor bildene blinker og kommer tilbake igjen etter en stund.

Personlig syntes jeg det er teit å ha en sånn meny fordi det tar veldig lang tid å vente på at menyknappene skal komme tilbake hos en som sitter på en treg linje.

Men med vanlig mouseover hvor bildene ikke blinker tar det like lang tid før de bytter til den hover-bildet.

Derfor vil jeg gjerne introdusere den geniale nye idèen min:

Hvis jeg lager bildet der menyen skal være med hover-knappene i bakgrunnen og gjør slik at knappene blinker. kommer knappene da til og bytte til hover-bildet med en gang man drar musen over?

...litt dårlig forklart men dere skjønte det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom med et eksempel eller tre.

har ingen eksempler på det. det er bare en ide jeg nettopp fikk.

men jeg prøver å forklare bedre:

hvis jeg tegner a:hover-bildene inn i et bilde som skal være i #menyboks (div'en der menyen skal være) og plasserer menyknappene over det bildet...

og så gjør jeg slik at knappene blinker når man drar musen over.

når man da drar musen over vil jo kansje bakgrunnsbildet der a:hover-bildene er tegnet inn komme fram og det vil se ut som om det kommer nye bilder fram!

Lenke til kommentar
men ser ikkje heilt korfor du absolutt vil ha dei til å blinke? :erm:

fordi de må jo gå vekk en gang og bli borte for at bakgrunnen skal syntes.

Må da vel ikkje "blinke" da vel? Heller som i å forsvinne, og komme igjen når du tar vekk musa igjen..?!

Derfor ser eg ikkje heilt ka du meinte med at ditt eksempel blei dårlig fordi bilda tok så lite plass.. :shrug:

Lenke til kommentar
Derfor ser eg ikkje heilt ka du meinte med at ditt eksempel blei dårlig fordi bilda tok så lite plass..

fordi da hadde de kommet tilbake ganske fort uansett.

Må da vel ikkje "blinke" da vel? Heller som i å forsvinne, og komme igjen når du tar vekk musa igjen..?!

ja nettopp. altså et blink. men bare ett, det var det jeg mente.

Lenke til kommentar

Jeg har delvis brukt den effekten du prater om her, for å sikre meg mot IE-flashingen som av og til oppstår når menybildene må lastes på ny.

Har lagt selve menyen som et bakgrunnsbilde i listen, slik at det alltid vil vises. Nå er det ikke i hover-state da, men mye samme prinsipp. Og det fungerer knirkefritt. :)

Lenke til kommentar
Derfor ser eg ikkje heilt ka du meinte med at ditt eksempel blei dårlig fordi bilda tok så lite plass..

fordi da hadde de kommet tilbake ganske fort uansett.

ja nettopp. altså et blink. men bare ett, det var det jeg mente.

Men det er jo blinkinga vi ikkje vil ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...