Gå til innhold

dvd+rw eller dvd-rw?

White Fox

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en 4.7 gb dvd cd som kan skrives over uendelig antall ganger. Hva slags type er det jeg trenger?? dvd+rw eller dvd-rw, eller finnes det andre typer cd´er som er bedre til og brenne inn filmer paa??

Cd´en skal brukes i playstation 2 og alle "vanlige" dvd spillere.

Haaper paa raske svar siden det er i morgen jeg skal til butikken for aa kjope dette. ;)

ps: Hvor lang tid med film er det meste(maksimum) du kan faa inn paa en slik plate??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.. men jeg trenger noen cder som kan brukes uendelig antall ganger og derfor er jo dvd-r/dvd+r utelukket.

Naa skal det sies at disse cd´ene nesten utelukkende skal brukes til aa brenne filmer fra pc´en og over paa dem.

Jeg vet ikke om brenneren stotter bitsetting, men du kan jo se her

Hva legger du egentlig i ordet kompatibilitet??

Lenke til kommentar

Hvorfor anbefaler du dvd-rw?? Lurer litt fordi det er litt billigere for dvd+rw saa hvis det er minimal forskjell paa disse to platetypene saa gaar jeg for dvd+rw!

Hva er forskjellen om jeg kjoper det ene eller det andre??

Spor igjen: Hva menes med kompatibilitet?

Endret av eirik99
Lenke til kommentar

Kompatibilitet = hvor mange spillere som klarer å lese de av. Desto fler spillere som klarer å lese de av desto bedre kompatibilitet.

DVD-RW har litt bedre kompatibilitet enn DVD+RW UTEN bitsetting (tviler på at din brenner støtter dette). DVD+RW MED bitsetting har bedre kompatibilitet enn DVD-RW.

Lenke til kommentar

Finnes det noen slik liste som jeg nevnte tidligere på denne siden??

Lette en del rundt der, men fant det ikke..

hvordan kan jeg få med teksten når jeg brenner filmer fra pc'en over på cd??

Altså når teksten er en egen fil...

Noe jeg alltid har lurt på er: Hvis du har en 700 mb cd-r og brenner sanger inn på den så får du jo ikke 700 mb med sanger(altså mp3filer som tilsammen tar 700 mb) man får jo bare 80 min eller noe slikt...og det er jo langt i fra 700 mb.

Er det bare 700 mb plass når det gjelder annen data enn mp3..

Det samme gjelder jo for dvd-/+ rw.. Man får jo ikke lagt inn filmer for 4.7 gb.

Lenke til kommentar

Brenner nesten null filmer - så det spørsmålet kan jeg ikke svare på.

De få gangene jeg har brent filmer har jeg tatt den orginale filmen (platen) og brukt DVD Shrink www.dvdshrink.org der kan jeg velge om jeg skal ha med teksten fra den orginale filmen og over på den komprimerte kopien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...