Gå til innhold

cmd kommandoer ? morsomme


Rockmann

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere vet om sånne kommandoer som feks slår av maskinen til en i nettverket og slikt :)

net send * vet jeg

finnes det også en mulighet for og legge inn tid på den ? altså at man slår det på til og sende ut en melding hvert femte minutt og da kommer det en melding hvert 5 minutt :)

 

 

Er det noen som vet noen sånne kommandoer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shutdown stenger av pcen

 

Her er fra en bat fil jeg har ;)

 

shutdown -s

:møø

start

goto møø

 

Den restarter pcen, og opner masse vinduer.

Morsomt og sende til folk på msn.

 

Hvis du tar dette:

shutdown -s

:møø

start

goto møø

 

i en txt fil, og lagrer som liksom aaa.txt, så endrer du navnet til aaa.bat

Trenger ikke vere aaa ;)

Endret av BUNDY
Lenke til kommentar

Hvis du vet når du skal stoppe trenger vi ikke gi deg noen tips, for svaret er at du skal ikke starte i det hele tatt.

 

Man kan forresten ikke slå av en maskin fra en annen uten at den er satt opp slik at det er tillatt, og selv ikke windows tillater det som standard.

Eneste jeg kommer på som kan slå av en pc over nettverket uten spesiell tilgang til den er et program jeg ikke vil si navnet på, dessuten er det bare tapere som driver med slikt.

 

Hvorfor kan du ikke bare gjøre det enkelt og gå å nappe ut strømkabelen?

Det er ikke noe mer ille, bare det at folk ser deg sannsynligvis om du gjør det, og du er bra feig om du ødelegger for andre uten å si hvem som gjorde det.

Lenke til kommentar
Hvis du vet når du skal stoppe trenger vi ikke gi deg noen tips, for svaret er at du skal ikke starte i det hele tatt.

 

Man kan forresten ikke slå av en maskin fra en annen uten at den er satt opp slik at det er tillatt, og selv ikke windows tillater det som standard.

Eneste jeg kommer på som kan slå av en pc over nettverket uten spesiell tilgang til den er et program jeg ikke vil si navnet på, dessuten er det bare tapere som driver med slikt.

 

Hvorfor kan du ikke bare gjøre det enkelt og gå å nappe ut strømkabelen?

Det er ikke noe mer ille, bare det at folk ser deg sannsynligvis om du gjør det, og du er bra feig om du ødelegger for andre uten å si hvem som gjorde det.

Enig...

 

Ting som dette er som når små unger finner ut at de kan trykke på ringeklokken, og det kommer lyd. Mange av de blir så fascinerte av det at de ikke klarer å stoppe å trykke på den, til andre folk's store ergelse. Heldigvis vokser folk fra slikt.

Lenke til kommentar
Hvis du vet når du skal stoppe trenger vi ikke gi deg noen tips, for svaret er at du skal ikke starte i det hele tatt.

 

Man kan forresten ikke slå av en maskin fra en annen uten at den er satt opp slik at det er tillatt, og selv ikke windows tillater det som standard.

Eneste jeg kommer på som kan slå av en pc over nettverket uten spesiell tilgang til den er et program jeg ikke vil si navnet på, dessuten er det bare tapere som driver med slikt.

 

Hvorfor kan du ikke bare gjøre det enkelt og gå å nappe ut strømkabelen?

Det er ikke noe mer ille, bare det at folk ser deg sannsynligvis om du gjør det, og du er bra feig om du ødelegger for andre uten å si hvem som gjorde det.

lol

 

Hvis jeg kunne slått av dataen ved siden av ved hjelp av min ville jeg nom sagt det :p

Ville ikke du :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...