Whiteshit Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Blir meir et hypotetisk spørsmål : Er det mulig å få en liten sub, som ikkje treng forsterkar, påkobla det originale bmw anlegget i bilen? en slik sub en stapper under setet? Noken som følger meg her? Er det mulig ? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Er det "romperister" du sikter til? Ellers er det vel ikkke så mange alternativer når det gjelder å koble til originalanlegg. Etpar gode 6.5 elementer i kickpanelene kan derimot gi utrolig fylde Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Ja det er vel sikkert "romperister" eg sikter til då ja. Men heile greia er det at original anlegget funker egentlig greit nok det, men vil berre få bassen litt "vekk" fra høgtallarane og heller bruke en sub. Har hørt at å lage noke uoriginalt i en E46 er pain... ikkje at det egentlig har noke med saken å gjere... Berre lurte på om dette gikk an eg.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 en kompis av meg hadde en ti tommer liggende under hvert forsete, kan ikke inbille meg det hørtes noe fint ut, men det e vel mulig. Å ha noe sub på en spiller e vel egentlig bortkasta, trur du trenger forsterker da. Men hvis du invistere i et orntlig frontsett så sko det vel ordne seg. Såg da eg setta 6" høytalere i døra framme, det va utrulig kor "mye" bass dem egentlig spilte (da hadde eg kjørt i nesten 3 måneder uten noe anlegg som helst i bilen) Men vet at rockford har noe 6,5" subber, di spiller vel ikke så jupt å så høyt, men gir litt bass i fra seg Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 skal du få god lyd i den bilen ved f.eks å ha en sub i bagasjerommet, blir det MYE arbeid for å få dette til! ingen problem å få en sub/forsterker i bagasjerommet, men E36 og E46 er ufattelig kompakte (i og rundt baksetet ), så det er vanskelig å få god lyd uten å fjerne/modifisere isolering o.l i baksetet! PS: Bedre lyd i Coupè`en enn 5 dørs.... Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 skal du få god lyd i den bilen ved f.eks å ha en sub i bagasjerommet, blir det MYE arbeid for å få dette til! ingen problem å få en sub/forsterker i bagasjerommet, men E36 og E46 er ufattelig kompakte (i og rundt baksetet ), så det er vanskelig å få god lyd uten å fjerne/modifisere isolering o.l i baksetet! PS: Bedre lyd i Coupè`en enn 5 dørs.... Ja det kan nok godt vere, men no er det jo likevel en 5-dørs sedan vi snakker om her. Temaet låg rundt korleis det var mulig å koble en slik minisub til det originale anlegget, berre for å få det til å yte "litt" meir? Bagasjerommet blir ikkje rørt uansett.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Tviler på det. Å drive sub fra spiller er uansett en heller uheldig affære. Vil du ha mere bass må du nok regne med litt jobb, men for all del, det er ikke noe problem å beholde nesten all baggasjeplass og samtidig ha en liten sub i ryggen eller hattehylla. Er du ute etter en billig og usynlig løsning så blir det straks værre. Miniumskostnadene for å hive inn en noenlunde ok 8" blir vel på ca 3000 med kabler, forsterker og element. Har du skipose er det mulig å montere en 8" der, men bilen blir da effektivt en 4 seter... Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Men med sub i hattehylla, og forsterker osv osv... går det an å koble på original anlegget...det er jo tross alt en slik original BMW radio/helvetessak som står i den. Stor som fy, og vanskelig å bytte ut med noke uoriginalt (for en som ikkje er så kjent med å mekke anlegg). Så --> beholde anlegget og en liten sub på hattehylla med forsterker....mulig/umulig? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 når du sir det er jo tross alt en slik original BMW radio/helvetessak som står i den. Stor som fy, og vanskelig å bytte ut med noke uoriginalt mene du en sånn spiller som e forma etter dasjen liksom. hvis du tar kontakt med bmw kan dem finne fram et slikt deksel som ornde plass til en DIN størrelse hater nye biler som har slike spillere! Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 mene du en sånn spiller som e forma etter dasjen liksom. Det stemmer.. Og det er iogforseg greit nok det...om eg klarer å få en sub på anlegget...viss ikkje så...var egentlig derfor eg lurte på om det var mulig å koble forsterker og sub på det originale-integrert-i-dashbordet-radio/cd spelaren.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 du kan bruke høytalerledninger for å få lyd i forsterkere, så det e mulig Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Husk da å kjøp en forsterker som har High Level input. Her kobler du inn høyt-kablene. Hvis den ikke har det må du bruke en konverter, og disse er det ikke noe god lyd i. Du tenkte kanskje på en slik sak. Problemet er å få gjemt den under setet da den er 24cm "høy" liggende. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Du tenkte kanskje på en slik sak. tenkte på en slik sak ja... Har dog sett mindre typer en den du viser der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå