hazze Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Skal gå til innkjøp av et 6800 ultra kort. Det jeg lurer på er hvilket av kortene som er best. Har hatt et øye til msi 6800 ultra kortet, og til gainward sitt ultra 2600 extreme 450mhz kort. er de 50 mhzene på gainward sitt kort verdt prisstigningen på ca 1000 kroner? noen som vet om noen tester av disse kortene? på forhånd takk hazze Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg hadde aldri betalt 1000 mer for å få 50MHz mer på ett Ultra kort.. Men er ikke penger ett problem så kjøp Gainward sitt.. Endret 28. september 2004 av Prebo Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Point of View har veldig gode 6800 kort, har stortsett bare hørt skryt. Selv holder jeg en knapp på MSI da jeg kun har hørt gode ting om skjermkortene deres uansett type, og 6800nu 128MB får jo mye skryt, så det er vel samme kvalitet på GT og Ultra også. Ultra Extreme er ikke verdt pengene. Tror de fleste Ultra kort klokker til Extreme hastighet Endret 28. september 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det er akkurat de samme kortene, produsentene har en tendens til å legge på ett ekstra navn for at det skal høres mer eksklusivt ut, men det er ikke det. Litt forskjellig bundle og muligens kjøleløsning, men ellers er alt likt. Kan på høyeste grad anbefale ASUS V9999 6800Ultra Lenke til kommentar
hazze Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 har leitet lenge etter en asus 6800 ultra review, men har ikke funnet noen. noen som har noen real world overklokkings resultater på disse kortene å komme med? litt intressant å se hva jeg kan forvente meg å kunne kjøre disse ultra kortene på. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 asus har 2.0ns minne :| Lenke til kommentar
gebit Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 http://www.techtree.com/techtree/jsp/shows...id=53730&upto=6 Overklokking?? Sku tru det, ja :!: Lenke til kommentar
Ice T Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Heisan! Jeg har lyst på dette kortet: eVGA-GeForce 6800 Ultra Extreme Edition Jeg vet det er bare å overklokke et vanlig Ultra, men dette kommer med garanti på at det skal kjøre 450 x 1100 (ifølge eVGA selv 1200, men på siden deres står det 1100, så?), uten problemer. Har ikke sett slik garanti som dette før:Supreme Service De to ulempene med dette kortet er prisen - $549.99 og har ikke funnet noen som forhandler eVGA her i Norge... Fant denne testen inne hos AnanTech - LeadTek 6800 and eVGA 6800 Ultra Extreme: New GeForce on the Block og har hatt lyst på dette kortet siden. Har sett disse kortene aventert til salgs på ebay til $700 og opp til over $ 1 000 for et kort! Sykt! Jeg er ikke den rette til å spørre om hva som er det fornuftigste kjøpet, jeg kjøper det som er best i det øyeblikket jeg kjøper noe. Lykke til! Lenke til kommentar
Zero dud Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 finner ingen topic om klokking av 6800 GT er det. er det hele tiden 16piplines på GT eller e det noe du kan gjøre me det? yter det like bra som Ultra viss du klokker det? osv ? bør jeg gå for Gainward eller MSI eller POV?? noen som har noe de ville sagt? hva er forskjellen på de? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det som jeg tror er den "store" forskjellen på Gainward, POV, MSI og ASUS og de andre er: Gainward monterer en MASSIV kjøleløsning og tester hvor langt de klarer å klokke kortene. Ut fra dette plasserer de kortene i ulike produkt-kategorier. Ultra eller Ultra Extreme osv. Jeg ville derfor ikke kjøpt et Gainward Ultra kort, men hadde ikke hatt noe imot å kjøpe et Ultra Extreme, prisforskjellen er jo ikke så stor og det er jo en sikkerhet at Gainward har testet litt på forhånd og funnet ut at det de sitter med er en relativt veldig overklokkingsvillig brikke. POV lover 425MHz, da er de jo forsåvidt sikre. Jeg har ennå ikke vært borti et skjermkort som ikke klarer å klokke 6,25% med standardkjøler. Men jeg anbefaler Piont Of View. Jeg har hatt 2 generasjoner skjermkort fra POV og de har alltid vært av god kvalitet. De fleste andre produsentene sier ikke noe om overklokkingsvilligheten. Da er de jo sikre, for dersom du overklokker mister du garrantien. Dessuten koster testing av brikker ekstra penger og da kan du ikke tilby markedets billigste kort... Nå skal det forsåvidt sies at Gainwards GT kort kommer med Dual DVI. Jeg har kun sett 1xDVI+1xVGA fra de andre produsentene. Dette kan jo forsåvidt antyde at det er samme kort som Ultra versjonene deres, men med GT brikke eller en Ultra som klokker forferdelig dårlig. Jeg anbefaler Point Of View, fordi de er relativt billige og lover at du kan klokke kortet litt, som viser at de er en seriøs og ansvarlig produsent. Nå vil jeg også benytte anledningen til å si at dette er hva JEG TROR og MENER og at det ikke nødvendigvis er slik det virkelig er. Jeg har akkurat, for få timer siden fått mitt POV 6800GT. Det må jeg si... hadde forventet et MASSIVT kort med kjøler på 4-700gram. Men imot mine forventninger så veier kortet sikkert totalt med kjøler mindre enn 300gram. Kjøleren var nesten like fislete som den som var standard på mitt GeForce4 Ti4200 kort. Det var jo forsåvidt positivt å se at kortet klarer seg med denne kjøleren. Selv om jeg har en vannblokk fra AquaComputer liggende og har tenkt å montere denne. Se for øvrig dette. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Dette er ikke ment som noen ati vs nvidia. Men hvorfor ikke vurdere X800XT PE, helt syke kort, og på directX siden så svirr det nærmest gummi, og det tar jo ikke 2 slots heller da, har 1. X800XT pci-e kort, det er jo fantastisk, men det er snakk om 2 gode kort dette. ¨ Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Ser også ut til at leadtek har kommet med fete kort sjekk ut http://www20.graphics.tomshardware.com/gra...0928/index.html Ser jo nå at databutikken selger dem, men har ikke på lager. Endret 28. september 2004 av Tydeus Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Ingen 6800 Ultra er best. Det er bare forskjell på bundle og kjøleløsning. Ultra Extreme er bare vanlig ultra klokket OPP 25MHz på core og 100mhz på minne. Endret 28. september 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Ingen 6800 Ultra er best. Det er bare forskjell på bundle og kjøleløsning. Ultra Extreme er bare vanlig ultra klokket 25MHz på core og 100mhz på minne. Var da utrolig dårlig clock på de ultra korta der Endret 28. september 2004 av Tydeus Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Ingen 6800 Ultra er best. Det er bare forskjell på bundle og kjøleløsning. Ultra Extreme er bare vanlig ultra klokket 25MHz på core og 100mhz på minne. Var da utrolig dårlig clock på de ultra korta der fixed, men du skjønte hva jeg mente Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Ingen 6800 Ultra er best. Det er bare forskjell på bundle og kjøleløsning. Ultra Extreme er bare vanlig ultra klokket OPP 25MHz på core og 100mhz på minne. Er det ikke forskjellig minne på dem da (slik som Ati produkter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå