kenois Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 multiplikatoren min ligger på x6.0 hele tiden, den gir ikke full trøkk om jeg går inn i spill heller. Hva er galt?? Setter vinduene fra CPU-Z og CPUMark99 ved siden av hverandre men ser aldri at multiplikatoren dobles. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hva snakker du om!? Lenke til kommentar
kenois Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Hva snakker du om!? For å aktivere Cool'n'Quiet Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Har du aktivert minimal strømstyring i kontrollpanelet? Du må gjøre dette for å få C&Q til å fungere skikkelig Lenke til kommentar
kenois Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Har du aktivert minimal strømstyring i kontrollpanelet? Du må gjøre dette for å få C&Q til å fungere skikkelig Har gjort det, men den cpuen stiger ikke. den ligger på 1250 MHz hele tiden. Men jeg merker ikke noe i spill egentlig. Det er bare det at jeg ikke ser det på core centeret mitt. + at jeg får dårliger score på CPUmark99. får ca 150 med C&Q på og 245 med C&Q av. Endret 28. september 2004 av kenois Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har hørt om en bug som gjør at multiplikatoren ikke stiger når det blir load på CPU'en når minimal strømstyring står på. Fra Cool'n'Quiet guiden til hw.no: Vi nevner at noen har opplevd at prosessoren aldri øker frekvensen hvis den står på "Minimal Power Managemet". Dette er et ganske uvanlig fenomen, men dette kan enkelt løses ved å velge en av de andre alternativene, som f.eks. "Max battery" eller "Presentation". Anbefaler at du leser litt på denne. Lenke til kommentar
kenois Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Har hørt om en bug som gjør at multiplikatoren ikke stiger når det blir load på CPU'en når minimal strømstyring står på. Fra Cool'n'Quiet guiden til hw.no: Vi nevner at noen har opplevd at prosessoren aldri øker frekvensen hvis den står på "Minimal Power Managemet". Dette er et ganske uvanlig fenomen, men dette kan enkelt løses ved å velge en av de andre alternativene, som f.eks. "Max battery" eller "Presentation". Anbefaler at du leser litt på denne. Har lest den artikkelen der 200 ganger naa, men får det ikke til. Hjelper ikke om jeg setter strømen på max heller. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Du har aktivert Cool'n'Quiet i BIOS forhåpentligvis? Har du prøvd å oppdatere BIOS? Prøv alle strøminstillingene for å se om det er noe forskjell. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Les guiden på HW.NO http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10728 Endret 29. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
wim Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Les guiden på HW.NOhttp://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10728 I to poster over sa han at han hadde lest denne 200 ganger Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) om du ikke får det til så bare ikke bruk cool&quiet da vel. er jo ikke så nøye skulle jeg tro. personlig ville jeg aldri ha den på da jeg liker max ytelse hele tida, men det er nå meg da... edit: for å komme med et mer hjelpene forslag, har du boxed kjøleren, eller bruker du en annen type kjøler? erke sikkert den funker om den ikke klarer å speede opp kjøleren skikkerlig....bare en tanke... Endret 29. september 2004 av Spirre Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg bruker heller ikke C&Q. jeg bruker heller noe som heter Smart-Q Fan i bios. Lar meg velge når vifta skal starte og når den skal gå på max turtall og regulerer seg selv etter hvor varmt det er. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Les guiden på HW.NOhttp://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10728 I to poster over sa han at han hadde lest denne 200 ganger Oops sorry.... jeg hang meg i opp i at Ziggwarth snakket om aktivering i bios, "Du har aktivert Cool'n'Quiet i BIOS forhåpentligvis?" og dette står jo i guiden hehe. Derfor jeg antok litt kjapt at man ikke hadde nevnt guiden... My bad! Lenke til kommentar
kenois Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 om du ikke får det til så bare ikke bruk cool&quiet da vel. er jo ikke så nøye skulle jeg tro. personlig ville jeg aldri ha den på da jeg liker max ytelse hele tida, men det er nå meg da... edit: for å komme med et mer hjelpene forslag, har du boxed kjøleren, eller bruker du en annen type kjøler? erke sikkert den funker om den ikke klarer å speede opp kjøleren skikkerlig....bare en tanke... Den er boxed ja, men vet du hva "normal" tempen er på en AMD64 3200+ er? med C&Q så ligger den på 56c på CPU og 44 på system. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Etter å ha stått i ro en halvtime ligge min nå på CPU 30C og MB 31C. Under load kommer CPU opp i max 48C Edit: 50 innlegg! Endret 29. september 2004 av Skjalg85 Lenke til kommentar
kenois Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Etter å ha stått i ro en halvtime ligge min nå på CPU 30C og MB 31C. Under load kommer CPU opp i max 48C Edit: 50 innlegg! slo av C&Q naa, og tempen ble 63 på CPU og 43 på sys. Er ikke det varmt det? Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Kan hende du har problemer med temperaturmålingene i bios. Har lest en del andre har hatt problemer med tempmåling i bios, men det har forsvunnet når de har flashet biosen til nyeste versjon. Kanskje du burde prøve dette. Hvilket HK har du? Det kan jo hende at jeg måler for lave temperaturer. Lenke til kommentar
kenois Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Kan hende du har problemer med temperaturmålingene i bios. Har lest en del andre har hatt problemer med tempmåling i bios, men det har forsvunnet når de har flashet biosen til nyeste versjon. Kanskje du burde prøve dette. Hvilket HK har du? Det kan jo hende at jeg måler for lave temperaturer. dette her : https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122995 Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Sier meg ikke så mye, men du kan jo uansett flashe til den nyeste biosen og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå