Gå til innhold

Nec 1760NX til knallpris!

apwr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge produktguiden var prisen 3795,- på netshop i 2 uker for en stund siden, så knallpris er det neppe ;)

Tror det var skjermer med pixelfeil, eller tar jeg feil?

Når du nevner det så ringer det en bjelle :p Var nok sannsynligvis det ja. 1 død pixel om jeg ikke husker feil.

Endret av kim
Lenke til kommentar

For 2 uker siden så solgte de akkurat samme skjermen med pixelfeil for 4295,- og 4700 (og ett eller annet ) for skjermer som ikke var demo-varer. Litt bittert hvis du kjøpte denne skjermen for litt over 14 dager siden! :cry:

Jeg venter enda noen måneder, er sikker på at prisene skal ned ned ned ned :thumbup:

Lenke til kommentar

Tipper at NEC skal ha ut alt det gamle før den nye serien XX70 kommer! Er nok lagersalg. Snakket også med komplett.no i dag. De sa at markedet var støvsugd for lcd om dagen. De fikk ikke nok fra sine leverandører. Er dette midlertidig eller blir det ingen prisnedgang på pc-lcd? :hmm:

Lenke til kommentar
Tipper at NEC skal ha ut alt det gamle før den nye serien XX70 kommer! Er nok lagersalg. Snakket også med komplett.no i dag. De sa at markedet var støvsugd for lcd om dagen. De fikk ikke nok fra sine leverandører. Er dette midlertidig eller blir det ingen prisnedgang på pc-lcd? :hmm:

Tenkte litt på det samme selv; at NEC selger ut "gammelt" før den nye serien kommer. Kan også være at fabrikkene omstiller produksjonen sin slik at det blir et lite vakuum

Lenke til kommentar

Skal ha meg en LCD jeg også, men nå har jeg slitt på en 19" crt i to år på hobbykassa. Så da greier jeg å vente litt til. Jeg har bestemt meg for at det må bli en 20" med 1600x1200 hvis det skal bli aktuelt, og da må jeg nok finne meg i å vente litt. Slike skjermer er fremdeles priset såpass høyt at man må forvente mange lapper i prisfall hvis man ser f.eks et år fram i tid.

Men når det gjelder trådstarters skjerm tror jeg nok at den er så rimelig nå at man ikke taper så veldig mye på å kjøpe i høst. Når man snakker om 4 lapper er det ikke så langt ned til null, og dit kommer den jo ikke. Vil nok snart stabilisere seg snart i likhet med 15" lcd. Disse ser ut til å ha havnet på 2-2500 kr.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke marginene på 17" er så stor som enkelte her inne skal ha det til. De kommer nok til å synke mer i pris før de stabiliserer seg, men jeg tror ikke det blir veldig mye og jeg tror heller ikke på noen brå nedganger lenger.

Når produsentene av nøkkelkomponenter i Asia har signalisert at de ikke kommer til å senke prisene mer tror jeg heller ikke sluttprodusentene kommer til å slå på stortromma. Den marginen de sitter med idag vil de mest sansynlig beholde for å sikre seg mot salgssvikten som er spådd framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...