apwr Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 De som er ute etter ny lcd-skjerm i 17"klassen trenger ikke lete lenger. Nå er den svært så populære Nec 1760NX å finne til bare 4095,-, og det er et knallkjøp. Her finner du den! Tenkte bare jeg skulle informere... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Ikke frist meg! Lømmel.... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Ganske mange bra ukens tilbud på netshop nå... Dette er absolutt en av dem. Lenke til kommentar
kim Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 I følge produktguiden var prisen 3795,- på netshop i 2 uker for en stund siden, så knallpris er det neppe Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 I følge produktguiden var prisen 3795,- på netshop i 2 uker for en stund siden, så knallpris er det neppe Tror det var skjermer med pixelfeil, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
kim Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) I følge produktguiden var prisen 3795,- på netshop i 2 uker for en stund siden, så knallpris er det neppe Tror det var skjermer med pixelfeil, eller tar jeg feil? Når du nevner det så ringer det en bjelle Var nok sannsynligvis det ja. 1 død pixel om jeg ikke husker feil. Endret 28. september 2004 av kim Lenke til kommentar
ketle Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 For 2 uker siden så solgte de akkurat samme skjermen med pixelfeil for 4295,- og 4700 (og ett eller annet ) for skjermer som ikke var demo-varer. Litt bittert hvis du kjøpte denne skjermen for litt over 14 dager siden! Jeg venter enda noen måneder, er sikker på at prisene skal ned ned ned ned Lenke til kommentar
ketle Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Tipper at NEC skal ha ut alt det gamle før den nye serien XX70 kommer! Er nok lagersalg. Snakket også med komplett.no i dag. De sa at markedet var støvsugd for lcd om dagen. De fikk ikke nok fra sine leverandører. Er dette midlertidig eller blir det ingen prisnedgang på pc-lcd? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Tipper at NEC skal ha ut alt det gamle før den nye serien XX70 kommer! Er nok lagersalg. Snakket også med komplett.no i dag. De sa at markedet var støvsugd for lcd om dagen. De fikk ikke nok fra sine leverandører. Er dette midlertidig eller blir det ingen prisnedgang på pc-lcd? Tenkte litt på det samme selv; at NEC selger ut "gammelt" før den nye serien kommer. Kan også være at fabrikkene omstiller produksjonen sin slik at det blir et lite vakuum Lenke til kommentar
ketle Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Det er en veldig bra skjerm uansett. Er veldig i tvil om jeg skal kjøpe denne eller om jeg skal vente litt (spare)og kjøpe en 19" istedet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Skal ha meg en LCD jeg også, men nå har jeg slitt på en 19" crt i to år på hobbykassa. Så da greier jeg å vente litt til. Jeg har bestemt meg for at det må bli en 20" med 1600x1200 hvis det skal bli aktuelt, og da må jeg nok finne meg i å vente litt. Slike skjermer er fremdeles priset såpass høyt at man må forvente mange lapper i prisfall hvis man ser f.eks et år fram i tid. Men når det gjelder trådstarters skjerm tror jeg nok at den er så rimelig nå at man ikke taper så veldig mye på å kjøpe i høst. Når man snakker om 4 lapper er det ikke så langt ned til null, og dit kommer den jo ikke. Vil nok snart stabilisere seg snart i likhet med 15" lcd. Disse ser ut til å ha havnet på 2-2500 kr. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg tror ikke marginene på 17" er så stor som enkelte her inne skal ha det til. De kommer nok til å synke mer i pris før de stabiliserer seg, men jeg tror ikke det blir veldig mye og jeg tror heller ikke på noen brå nedganger lenger. Når produsentene av nøkkelkomponenter i Asia har signalisert at de ikke kommer til å senke prisene mer tror jeg heller ikke sluttprodusentene kommer til å slå på stortromma. Den marginen de sitter med idag vil de mest sansynlig beholde for å sikre seg mot salgssvikten som er spådd framover. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Når er det de OLED-baserte skjermene skal komme på markedet? Det er vel ikke så lenge til? Det vil jo garantert påvirke prisen ganske heftig... Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Tja, det er blitt lovet to skjermer neste år, men samsung trakk seg vel. Usikker på den andre, men jeg tviler sterkt. OLED trenger nok noen år til på å modnes før det virkelig kan ta opp konkuransen med LCD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå