Peder82 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Skriveren har dessverre dødt, fungerer i hvert fall ikke helt som den skal. Jeg var borte på butikken hvor den ble kjøpt og der sa de at det var bare et år reklamasjon på billig skrivere (kosta 1500+). Er det virkelig ikke 2 år reklamasjon? hvor lang reklamasjontid har en skriver? p.s: er mora mi sin skriver og hun som var på butikken. Endret 28. september 2004 av Peder82 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Du/ de har vel ikke blanda reklamasjon og garanti? Du har minimum 2 års reklamasjon, 5 om produktet er ment til å være vesentlig lenger. Jeg mener at reklamasjon gjelder for alle kjøp over 300,-, uten at jeg har sjekka det opp. Uansett, en skriver skal du ha i hvertfall ha 2 års reklamasjon på Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 I følge kjøpsloven har ein minimum 2 års reklamasjonsrett. Vil ikkje selgar godta eit reklamasjonskrav ville eg ha sendt saka til forbrukerombudet for klage. Klageskjerma ligg på http://www.forbrukerportalen.no (klageveileder) Kor lang garanti porduktet har frå produsent har ingenting med saka å gjere og skal det kunne kallast garanti må rettigheitene overgå rettigheitene du har som kjøpar ifølge forbrukerkjøpsloven. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 selgeren sa at det var en reklamasjonsak på skriveren til mor. i hvert fall det hun sa til meg, ikke umulig at det var garanti selgeren sa. MEN skriveren har gått i stykker ved vanlig bruk, dvs noen sider printa i mnd, er ikke så den har gått i gulvet eller noe. burde det gå på garanti eller reklamasjon? event ingen av delene Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Garanti er noko produsenten gjer på produkta sine denne kan variere frå 1dag til livstid. Reklamasjon er noko kjøpsloven gir kjøparen, og er uavhening av kva garantio produsenten gjev (der det er bedre og lengre vilkår i garantien vil denne blir overordna kjøpsloven på dette feltet) Så lenge det ikkje er mekaniske deler som har gått sund ville eg ha levert ei skriftleg reklamasjonsklage til butikken saman med produktet. Der ein henviser til forbrukerkjøpslovens paragraf 27 http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...titt=forbruker& Slik må butikken godta innlevering av produktet til reperasjon, viss ikkje dei godtar dette må du klage til forbrukerombudet (ligger klageveileder på nettsidene http://www.forbrukerportalen.no) Men det å definere ein printer til 1500+ som ein billig printer synes eg er litt drøyt då det er mange printere som ikkje koster meir enn 300-600,- altså 1/3 av prisen. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå