HåkonN Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Har mange filer som bruker _ (underscore) i steden for mellomrom, og i steden for å sitte å gjøre dette manuelt så ønsker jeg et program som kan gjøre dette for meg... Noen tips? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 PM meg hvis du finner et en super idé du kom på der... HATER _ i filenames! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 for i in *; do mv $i `echo $i | sed 's/_/ /'`; done Slik gjør man det med et enkelt bash-script. Jeg derimot skulle hatt noe som gjorde det motsatte, hater mellomrom i filnavnet for da behandles det som to filer i enkle scripts som dette. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 CODE for i in *; do mv $i `echo $i | sed 's/_/ /'`; done Slik gjør man det med et enkelt bash-script. skjønnte ca. 0 av det der Lenke til kommentar
Legion Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 selv bruker jeg multi-rename tool som er i total commander http://www.ghisler.com/ finns horder av andre slike dedikerte apps http://www.soft411.com/software/free/rename.html Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) fant et som funka :!: Endret 2. oktober 2004 av Feh Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 fant et som funka :!: Uhmmm..... hvem fant du som fungerte greit? Lenke til kommentar
poZZe Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Total commander gjør det hvertfall med sitt "multi-rename tool"... Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg derimot skulle hatt noe som gjorde det motsatte, hater mellomrom i filnavnet for da behandles det som to filer i enkle scripts som dette. Enig, Jeg hater også mellomrom i filnavn. Sitter ofte og endrer det til navn uten_mellomrom. XenZor Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Lupas Rename Enkelt og gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå