Lungemannen Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Før noen kommenterer det: Jeg HAR søkt, men fant ingen poster som forklarte hva det er for noe. Er det noen som kan forklare meg hva CPU Thermal Throttling er for noe? Burde det stå av eller på? Nå står den på 50%. Maskinen er overklokket. Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Har du intel eller amd.. jeg har intel og der står den på 87,5 %.. Lurer på hva det er jeg å... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 jeg fikk fortalt hva det gjorde, en gang husker ikke nå, mene jeg slo den av ialle fall, og det førte til ustabil maskin ved den klokken jeg kjører nå, se profil tror det har noe med ytelse kontra varme å gjøre, altså at cpu slapper av når den blir varm eller noe Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Ok. Har du den på eller av? Ble maskinen ustabil når du skrudde den av? Edit: Har AMD The Rock Endret 28. september 2004 av Lungemannen Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...8&var1=0&var2=7 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...8&var1=0&var2=7 Takk, det oppklarte en del ting: 1. Thermal throttling funker kun når PC'n er i standby (Suspend To Ram, STR). 2. Verdien som settes er hvor mye effekt (varme) den skal forbruke i forhold til når PC'n er på i normal modus. 3. Verdien forteller ikke hvor lav klokkehastigheten skal bli i forhold til normal modus. Men det er noe jeg synes er rart: Jeg trodde dette var hvor raskt CPU'en skulle klokkes i forhold til orginal hastighet, dersom temperaturen blir for høy. Men det er det tydeligvis ikke i følge Rojac. Personlig ville jeg ha satt den til 12,5% siden jeg uansett ikke kommer til å bruke noe CPU-kraft når PC'n er i STR-modus. Da kan den like gjerne gå på lavest mulig hastighet og dermed bruke minst mulig strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå