Ravn Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har et Radeon 9600 PRO kort. Default core er 398 og default mem er 298. Kan klokke disse til 479/357 (mao. 398/298@479/357). Uklokket får jeg ca. 3400 i 3DMark 03 og klokket ca. 4050. Men jeg merker ikke noen ytelsesforskjell i spill, testet FarCry først uklokket så klokket. Merket ikke noen forskjell. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Ingen som vet noe? Nei vel... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg klokka mitt PowerColor Radeon9800Pro 128MB til 9800XT og merket ikke noe særlig høyere ytelse, kanskje 3-4% og i Doom3 opplevde jeg problemer med artifacts, og måtte da klokke ned kortet igjen.. Jeg synes ikke det har noe annen hensikt enn at man får noe bedre resultat i benchmarks.. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg klokka mitt PowerColor Radeon9800Pro 128MB til 9800XT og merket ikke noe særlig høyere ytelse, kanskje 3-4% og i Doom3 opplevde jeg problemer med artifacts, og måtte da klokke ned kortet igjen.. Jeg synes ikke det har noe annen hensikt enn at man får noe bedre resultat i benchmarks.. Det gjør jo litt for selvtilliten det da Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hvis du er glad i litt gode detaljer og høy oppløsning, kan klokking hjelpe godt. La oss si at du har standard klokk på et skjemkort. Så kjører du et spill i 1248x1024 med "high" på detaljinnstillinger. Dette er veldig fint å se på i spillet, men det virker som om det hakker litt, at bildet ikke henger helt med når du beveger musa. da har du en fps som er kanskje under 30. Ved klokking av skjermkortet klarer du kanskje godt over 30, kanskje mot 40 eller mer, og spillet flyter med en gang mye raskere, selv om man har like mye detaljer og oppløsning. Spill jeg har opplevd dette hjelper i, er f.eks Far Cry og Doom3. Jeg kjører begge disse spillene i 1024x768 og med generelt høye detaljer. I Far Cry på "highest" sliter skjermkortet litt ved standard klokk. I "high" på Doom3 sliter det også litt (litt for lav fps for meg). Med en passe klokk fra 9800pro til 9800xt-hastighet, forsvinner disse problemene! Så man kan merke forskjell! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå