Gå til innhold

Får ikke 200FSB på xp2500+

eranro

Anbefalte innlegg

Hei.

Prøver å overklokke litt, men med en gang jeg setter opp FSB til 200 (fra 166) stopper Windows under loadingen.

Jeg har nå FSB 166 og MP på 12,5 (den går ikke høyere). Nå sitter jeg på 2,09GHz (xp2800+).

Har det noe med at AGP/PCI-locken kanskje ikke er låst? Jeg finner ingen av/på-knapp på BIOS.

Jeg har fin temp, 39*C idle. CPU voltage er på 1.65V.

Hva er feil da?

Set-up:

Asus A7N8X Deluxe

XP2500+ Barton

Twinmos 512 DDR Dual 3200

R9600XT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt rart at jeg KAN skru på 200FSB i BIOS på mitt hovedkort, hvis det ikke funker uansett.

en kompis av meg hadde et msi kort som han betaflasha for å få opptil 233fsb da han kjøpte en xp-m cpu, mene hk ble ustabilt og kræsja med 190-195 fsb uansett hva han gjorde

det er som Jankee sier, noen klarer det, andre ikke, sånn er det med cpu'er. så hvorfor ikke hk også. kjipt men sant

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Kan være minnet ditt. Skifta ut mine twinmos twister 3200 512 brikker da de ikke taklet over 186 noe. De var fucka.

Har ikke særlig tro på at det er minnet, man skal være veeeeldig uheldig om ikke en PC3200 bnikke klarer 200Mhz... :roll:

Har mest tro på at det er prosessoren, det er ikke alle 2500+ som klarer 200Mhz på FSB... :(

Lenke til kommentar
Kan være minnet ditt. Skifta ut mine twinmos twister 3200 512 brikker da de ikke taklet over 186 noe. De var fucka.

Har ikke særlig tro på at det er minnet, man skal være veeeeldig uheldig om ikke en PC3200 bnikke klarer 200Mhz... :roll:

Har mest tro på at det er prosessoren, det er ikke alle 2500+ som klarer 200Mhz på FSB... :(

Men hva om han kjører minnet asynkront med CPU (CPU på 166, RAM på 200), og deretter klokker CPU'en.. Da vil vel også frekvensen på minnet øke?

Eller skjer det kun når en kjører synkront?

Uansett.. Jeg har akkurat de samme brikkene, men de klarer ikke å kjøre stabilt på 200MHz. Det blir slik... jeg får bilde kanskje 2 av 3 ganger når jeg starter opp maskina, og den blir rett og slett litt ustabil. Ikke mye, men litt.

Og jeg får heller ikke kjørt Dual channel på disse brikkene (maskina booter ikke med dual channel) (har socket 939).

Så neste måned er det nytt minne på meg :)

Lenke til kommentar

Versjonsnr. står ved PCI sporene på HK.

Asus nf deluxe har som regel også jumper-setting for FSB.

Mulig det manglet på tidlige versjoner ?

Del 2 av HK manualene inneholder en del tips om man studerer den ekstra nøye .

Absolutt alle Barton 2.5 jeg har vært i kontakt med har klart FSB 200 på Nf2.

Kjøleløsningene har ikke alltid vært av de beste.

Selv på MSI K3 Ultra 2 kjørte Barton 2.5-boxed stabilt 2.2 ved hjelp av kun FSB og MP.

Dette var med Twinmos 333/512 og uten noen justering av spenning .

Mulighet : Spread Spectrum setting , prøv Disabled om du har det valget , prøv også med høyere tilgangstider på ram .

Start med MP 10/11/11.5 , øk FSB gradvis og se hvor høyt du kommer før PC'n ikke booter.

Kan ikke se noen grunn til at "eranro" ikke skal kunne klare minst 2.2 på sin CPU.

Da må han ha maks uflaks med alt , CPU/HK/RAM .

Lenke til kommentar
Mulighet : Spread Spectrum setting , prøv Disabled om du har det valget , prøv også med høyere tilgangstider på ram .

Start med MP 10/11/11.5 , øk FSB gradvis og se hvor høyt du kommer før PC'n ikke booter.

Har Spread Spectrum Disabled. Oppdatert BIOS til aller nyeste nettopp.

Kan ikke stille FSB gradvis. Bare 100, 133, 166, 200. Stående på 166 nå, og hvis jeg prøver meg på 200, uansett Multiplyer setting, stopper Windows under loading.

Høyere tilgangstider? Nå følger den CPU, og er på 7 tror jeg. Dersom jeg har forstått hva det er...

Lenke til kommentar

Start  med MP 10/11/11.5 , øk FSB gradvis og se hvor høyt du kommer før PC'n ikke booter.

Har Spread Spectrum Disabled. Oppdatert BIOS til aller nyeste nettopp.

Kan ikke stille FSB gradvis. Bare 100, 133, 166, 200. Stående på 166 nå, og hvis jeg prøver meg på 200, uansett Multiplyer setting, stopper Windows under loading.

Høyere tilgangstider? Nå følger den CPU, og er på 7 tror jeg. Dersom jeg har forstått hva det er...

Hæ?

Kan du ikke stille gradvis?

Du har da vel noe i Biosen som gjøre at du kan velge mellom standard/User Define... Det må da kunne gå ann å sette på noe slik at du fritt kan sette FSB.. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem med mitt kort rev 1.06.. har en mobile boarton som jeg skulle ha tynet litt, men multiplier stopper på 12.5 og fsb klarer ikke mer enn 184 eller noe....

Ja det er mulig å stille MHz for MHz fra 166 opp til 200 osv...

du skal nå klare å presse din 2500 opp til 2200 MHz med de begrensningene jeg nevnte...

Om noen finner ut hvordan man får til 200 FSB eller høyere mp enn 12.5 på a7n8x deluxe så si ifra.. for all del!!

Lenke til kommentar

Skal ikke uttale meg for bastant om alle versjoner av Asus nf2 deluxe .

Brukermanualen er et godt sted å starte .

Kan ikke FSB stilles gradvis i bios?

Har kortet jumpersetting for FSB så bruk høyeste .

Standard QT-Kab. , Barton 2.5 box. Geil 3200/512 Value , HK v. 2.0 , FSB-jump. høyeste , FSB i bios 200 , Spread Spectrum dis. , ingen andre justeringer.

Widows sier : xp 3200 2.21 .

Ingen HK-vifte , ingen KAB-vifte .

HK-RAM-KAB , kjøpt som demo.

Bios ca. 1 år

Justering av CPU/RAM spenning er ikke min sterke side , så her må "guruene" hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...