Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med 200GB ?

Gjest Slettet+5432143541

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil ikke være noe problem med å bytte ut en CD-rom med en harddisk nei. Bare pass på at du har riktige master/slave settings, eller evt. bruker cable select, slik at du ikke får problemer når du flytter rundt på ting.

Du har selvfølgleig en annen mulighet. Du kan kjøpe et IDE-kontroller kort. Kortet tar 1stk PCI slot, og lar deg få 2stk nye IDE-kanaler. Altså kan du ha 4 nye enheter i systemet så lenge du har har plass til å plassere dem ett eller annet sted i kabinettet. Jeg bruker 3 slike kort for serveren min nå (som gir meg totalt 16 max enheter), som har totalt 13 harddisker og 1 DVD-brenner.

Med andre ord, så trenger du ikke nødvendigvis å ofre CD-romen for å få plass til disken, så lenge du har en ledig PCI-sot og et par hundre for å kjøpe en IDE-kontroller.

-Stigma

Lenke til kommentar
Takk Takk !!

Snedig å få hjelp her, spesielt når jeg ikke er så datakyndig :blush:

PCI - slot det er hvor i data'n ? gi eksemplel..

Ikke flir!! :D

Så lenge hovedkortet ditt ikke er eldgammelt (la oss si 5 år eller eldre), så vil du bare ha to typer slots som du setter utvidelseskort inni. AGP og PCI. AGP er det sansynligvis bare en av, og de er som regel brune. Du vil med all sansynighet ha et video-kort i denne. PCI-slottene er alle de andre kort-plassene, de er som regel farget hvite. AGP-slottene sitter alltid over PCI-slottene når hovedkortet sitter i normal posisjon i et kabinett.

kort og greit kan du si (med rimelig høy grad av sikkerhet) at PCI-slottene er de kortplassene som du har flest av i maskinen din.

-Stigma

Lenke til kommentar

Det du også kan gjøre er å bruke mellom 3 - 400 kr og kjøpe det et ekstern usb diskkabinett. Du åpner det opp, setter inn disken, lukker det, kobler det til pc'en via usb 2 porten og på mindre enn 2 min så har du disken koblet til maskinen uten å måtte herje for mye inni pc' en. Selv har jeg 3 slike usb kabinett og veldig fornøyd med løsningen. Så har du en disk som du kan ta med deg rundt omkring også :) Nå skal det sies at jeg har fylt opp pc'en min med 6 disker før jeg måtte ty til denne løsningen.

X.

Lenke til kommentar
Det du også kan gjøre er å bruke mellom 3 - 400 kr og kjøpe det et ekstern usb diskkabinett. Du åpner det opp, setter inn disken, lukker det, kobler det til pc'en via usb 2 porten og på mindre enn 2 min så har du disken koblet til maskinen uten å måtte herje for mye inni pc' en. Selv har jeg 3 slike usb kabinett og veldig fornøyd med løsningen. Så har du en disk som du kan ta med deg rundt omkring også :) Nå skal det sies at jeg har fylt opp pc'en min med 6 disker før jeg måtte ty til denne løsningen.

X.

Sporer litt av her men kan du ha fleire tilkobla samtidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...