Gå til innhold

Fikk MSI 6800 NU i dag fra Komplett - alukjøler :/

Lch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare komplett sin feil heller. MSI har skiftet kjøler (og dermed spesifikasjonene på kortet) uten å gi beskjed til sine forhandlere. Hvis det stemmer at de har skiftet kjøler for godt så burde MSI også skifte bilde. Komplett sa til meg at det er ett vanlig problem at leverandørene skifter/forandrer ting uten å si ifra til forhandlerne.

Lenke til kommentar

Det er sant det, i utgangspunktet gav jeg uttrykk for at det ikke var noe jeg kunne gi Komplett skylden for, men jeg synes det virker som om de gir blanke i hele greia og satser på at folk flest ikke er sære pedanter som gidder å lage oppstyr om dette (altså slik som meg). Og det skuffer meg. :/

Det tar ikke mange minuttene å skrive 'OBS: Produktet er ikke slik som bildet viser.' eller 'OBS: Kortet kommer med referansekjøler.' elns på produktsiden.

Lenke til kommentar

Jeg startet en tråd i supportforumet til MSI.

http://forum.msi.com.tw/thread.php?postid=433628

Jeg ble stemplet som MSI-basher av en mod pga et eller annet jeg skrev, kjempefin start.

Et interessant svar, som jeg egentlig har vanskelig for å tro er sant:

Yesterday I mailed MSI Netherlands to clear up this situation the answer I was presented suprised me in a way:

Hallo,-

Onder druk van nVidia hebben wij de 'oude' koperen koeler moeten vervangen door een 'reference cooler' zoals deze door nVidia word voorgeschreven. Helaas heeft deze koeler niet meer de mogelijkheid tot regulatie van de fan snelheid.

Best Regards,

Support Team

[email protected]

Customer Service Dept.

Hey

nVidia forced us to replace the "old" copper cooler with the "reference cooler" as nVidia prescribes. Unfortunately this cooler no longer has the ability to be regulated in speed.

.....

I always thougt the industry could decide for itself what cooler to place upon the nVidia reference model?

Unless the copper cooler was a crappy model (not according to the reviews) and nVidia wanted to see it replaced for the safety (and good name) of their chips.

This is just a guess :)

In the meantime i re-mailed MSI with the question on why exactly they had to replace the cooler.

Lenke til kommentar
Et interessant svar, som jeg egentlig har vanskelig for å tro er sant:

Hey

nVidia forced us to replace the "old" copper cooler with the "reference cooler" as nVidia prescribes. Unfortunately this cooler no longer has the ability to be regulated in speed.

Da er det jo rart at Gainward fortsatte å bruke sine spesiallagde kjøleløsninger når de først fikk de i produksjon. Der var det jo faktisk omvendt; de sendte ut de første kortene med standard nvidia løsning, og så når de fikk opp produksjonen av sin egen kjøleløsning begynte de å sette på disse.

Og hvorfor skulle nvidia "true" dem til å sette på dårligere kjøleløsning enn standard kjøleløsningen? Redde for overklokkere kanskje? Da burde de jo ikke skryte av overklokkede 3DMark og spill resultater heller i såfall.

Du verden så mye om-og-men det skulle være med dette her da. :hmm::hrm:

Nå spiller det forsåvidt ikke så stor rolle for meg lenger, da jeg skal sette på en NV Silencer 5 uansett. Men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...