siDDis Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Sitter her og leiter etter ein mikrofon som kan fange meir dymakikk osv i stemmen. Problemet er vell at eg finner ingen webshoper som har nokon av dei litt betre mikrofonane. Det gjør det veldig vanskeleg å finne noko til bra pris. Nokon som har forslag? Lenke til kommentar
TharenZ Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Der du bor er det sikkert en musikk shop der de har micer.. hi-fi klubben eller noe sånt.. stikk innom der... det kommer jo an på om du skal synge inn sanger eller om du skal\vil ha micen festa til headsettet... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 det er 2 hovedtyper mic .... de med sånn 3punkts kontakt, og de med 2 punkts .. eller de med jack plugg. Forskjellen: de med 3pluggs, rlx?? husker ikke navnet på pluggen. De eliminerer støy som plukkes opp, og siden signalet fra selve mic'en (altså kondensatoren i mic hodet) er så sinnsykt svakt så kan støy lett fanges opp. ergo, mic med jack plugger kan fange opp mer støy. Så må du ha et orntli lydkort, der aner jeg ikke selv. For du kan enten ha overgang fra 3punkts, til jack ... og ergo så nyter du ikke godt av muligheten til at støy forsvinner, ellers så kan du skaffe deg lydkort som har 3 punkts inngang. Kan også finnes sånne bokse som du plugger i 3punkts ... ergo støyfritt frem til boksen, så en kort jack plugg til lydkort. Ta en tur til en orntli musikksjappe og hør hva de har, er endel år siden jeg fikkled med lydteknikk. Men husk at orntli mic koster peng. Sure er et merke som skal ha noen super mikrofoner ... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Takk for eit godt svar. Har jo tenkt å bruke eindel penger, men lokale butikker tar ofte 2-3x meir. Er greit å ha plasser å samanlikne. Har tenkt på å bruke rundt 1000kr på ein mikrofon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå