edahl Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 norman@216-130-213:~/blackbox-0.70.0beta2> ./configure checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... myes checking for gawk... gawk checking whether make sets $(MAKE)... no checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH See `config.log' for more details. norman@216-130-213:~/blackbox-0.70.0beta2> make bash: make: command not found Eivind sier: BAH. Jeg tror jeg mangler en C compiler Kan noen som vet hva jeg må gjøre, hjelpe meg? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det hadde vært fint om du kunne dele med oss hvilken distro du bruker. Uansett så må du nok legge inn gcc, make og andre såkalte 'development tools' for å kompilere. Disse følger som regel med på CD-er med distroen. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg tror jeg mangler en C compiler Kan noen som vet hva jeg må gjøre, hjelpe meg? Vel, det beste er vel da å installere en C kompilator, nærmere bestemt GCC. Du sier jo ikke engang hvilken distro du bruker, men de fleste har pakkesystemer som kan brukes. Legg like gjerne inn alt som er av development-pakker. Dette bør som en hovedregel alltid gjøres under install. Å kjøre GNU/Linux uten å installere kompilatorer er som en gangster-rapper uten gullsmykker - et eller annet seriøst mangler! Endret 28. september 2004 av Langbein Lenke til kommentar
edahl Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Pøkk. SuSE 9.1 Sorry for den der Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Pøkk. SuSE 9.1 Sorry for den der SuSE 9.1, personal da regner jeg med... Den legger vel hverken inn automake, gcc eller glibc, så du må finne de pakkene med YOU eller YAST eller hva det heter. Jeg gadd ikke det, så jeg rebootet til Slackware, og der virket alt fint EDIT: Dessuten kan man vel bare legge inn blackbox via YOU\YAST whatever. Men C-kompiler er vel kjekt å ha uansett Endret 29. september 2004 av Teh Hoboman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå