Gå til innhold

Extern firewire HD til bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det hadde vært flott om dere ser på andre lure løsninger for ekstern harddisk/brenner etc. også. Så som firebox og forskjellige drevrammer osv. man får kjøpt (som blant annet sett på microplex.no) . Dere har herved et forslag til en _meget_ nyttig guide, som i alle fall jeg ville sette svært stor pris på. Jeg ser ingen logikk i at det skal koste over 3000 kroner for en middels bra IDE-brenner som bare er slengt inn i et kabinett med en IDE-Firewire-omformer, som det visstnok skal koste nær sagt null å lage.

Lenke til kommentar

Leste om dette som en Fattigmanns-Hotswap for en stund siden. Kan kjøpe 5 1/4" firewire/usb(2) kasse og sette inn ramme i den for å nappe enhetene ut og inn.

 

Maxtor har jo ikke noen usb porter. Kan gjøre det vannskelig å flytte boksen til enheter som ikke støtter firewire.

 

Min erfaring er også at du kan få kassene mye billigere hvis du kjøper dem separat. Western Digital sin koster i allefall mye mere enn kasse + disk gjør hvis du kjøper separat. Kan jo putte samme disken inn i kassen, og det er jo stort sett samme brikkesettet som sitter i alle enhetene som selges nå (oxford 911 tror jeg det heter).

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Rammene jeg tenker på får man som tilbehør i alle nettbutikker tror jeg.

 

Datafab/Firebox er de jeg har sett i norske nettbutikker. Sett dem i forskjellige utgaver beregnet på 2 1/2" -> 5 1/4". I 5 1/4" boksene kan man sette inn cdbrenner/HD osv. iHandel.no har også et merke, Exsys i tillegg til de to nevnte.

 

Jeg tok for meg webshoplisten til hardware.no og lette rundt. Kjenner ikke igjen så mange av navnene her. Selv her jeg ekstern boks fra SaroTech, men har ikke funnet det igjen på annet enn en svensk side (søkte på google). Jeg er i allefall veldig fornøyd.

 

Håper det var til litt hjelp i allefall.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 12:29, PeterPan skrev:

Er det noen som har testet Maxtor External 160 GB FW HD? Jeg trenger ekstern harddisk, som skal brukes til videoredigering i "felt". Har Toshiba Satellite 300-601, som jeg er kjempefornøyd med.


 

Hardware.no testet 80GiB versjon av denne eksterne Harddisken.

 

Testen finner du her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...