theDurkan Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg har en Copper silent 2, som er meget stillegående, og har automatisk sensor. Det gjør at cpuen min alltid ligger på 50 C load og idle. Men når vifta kjører maks, så er den veldig stille, så derfor tenkte jeg å la den kjøre maks hele tiden (2800 rpm)Artic copper silent 2 Og den ser da slik ut: Jeg lurer på hvordan man kan fjerne sensoren, elelr få den til å kjøre makls hele tiden. Jeg har prøvd speedfan, men pga. sensoren, så er den enente av eller på 1500-1600 rpm. Jeg vil heller la den kjøre maks hele tiden, ettersom den er så stille, og få bra kjølt cpu, også heller bruke da speedfan til å senke hastigheten litt hvis jeg trenger det. edit: Den har en liten lednng inn i kjøleribba. Kan jeg kappe den, for at den da ikek har noen sensor og får maks hele tiden da? Endret 28. september 2004 av Mixel Lenke til kommentar
MiNdNuMb Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 hvor ligger denne sensoren? hvis den sitter med en ledning på ribba kan du kanskje flytte den til et sted der det er varmere? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Aha, det er en liten ledning med en grønn klump i den andre enden som sitter inen i kjøleribba. Skal få flytta den intil kjernen jeg Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Kan du lodde Litt? lodd av sensoren og lodd inn en liten ledningstump bare, da kortslutter du sensorpunktet og den vil gå for fullt hele tiden Lenke til kommentar
MiNdNuMb Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 du kan prøve en kortslutning av sensoren uten lodding først, det er muligens billigere Best of luck. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 du kan prøve en kortslutning av sensoren uten lodding først, det er muligens billigere Best of luck. Hvordan skal ejg kortslutte den? Åpne det lilel grønen hodet? Fikle med ledninger inni der? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 du kan prøve en kortslutning av sensoren uten lodding først, det er muligens billigere Best of luck. Hvordan skal ejg kortslutte den? Åpne det lilel grønen hodet? Fikle med ledninger inni der? Klipp vekk den lille dingsen, avisoler(fjern litt gummi) lednings-stumpene og tvinn de sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå