Gå til innhold

Eksterne harddisker til bærbare

Photon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker det sammen med en Zepto4200 (cl56 om man vil) og har ikke oplevt noe problem med ett usb-kabel (vet ikke hvordan man skulle koble til t kabler, bare en utgang fra disken?).

På dette aktuelle harddisk-kabinettet følger det med 2 stk usb-kabler.

Den ene går rett inn i en mini usb-kontakt, mens den andre kan man koble inn en en ekstra strøm-kontakt på kabinettet.

Foreløpig så holder det med den ene kabelen, men er redd jeg må begynne og bruke to hvis jeg f.eks. kjøper meg en 7200 rpm disk.

Lenke til kommentar

Jeg kom plutselig på et interessant spørsmål her: Dersom man kjøper et kabinett med både usb og firewiretilkobling, kan man da bruke begge på en gang? Dvs. er det mulig å koble harddisken til både trådløsruteren min (Asus WL-500G m/innebygget ftp-server) og til PCen, og få tilgang fra begge samtidig? Ja, jeg vet at jeg bare kan ftp'e til den, men det høres mer effektivt å gjøre det direkte!

Lenke til kommentar
Leste en test et sted at de hadde problemer med å spille mp3 og xvid fra en ekstern disk når de brukte usb2 (det lagget), men funket fint med firewire.. Er dette vanlig? Gidder ikke kjøpe firewirekontroller hvis det ikke er strengt nødvendig..

En kamerat av meg har en 250GB disk, husker ikke helt navnet på disken, men han har ikke noen problemer med å spille av filmer og stuff med usb. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...