Fredrik Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det virker som om flere prosent av de registrerte på forumet har tenkt til å kjøpe den skjermen. Jeg må jammen forte meg når jeg skal bestille. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Skal bli meget interessant å se den testen. Tror faktisk jeg kommer til å kjøpe 2 stykk til dualhead bruk. Angående fargejustering "on-the-fly", er dette muligens noe liknende av hva Eizo har gjort en tid nå? Jeg laget akkurat en demonstrasjon, og filmet effekten. Men for øyeblikket har jeg ikke tilgang til FTP (dårlig vær?), og jeg er ikke sikker på om et 6MB XVID vedlegg vil bli tolerert på forumet :-) Har merket meg at min Eizo T965 justerer fargene (uten å si noe mer eksakt enn dette) automatisk, noe som oppleves som meget behagelig når kontrastnivå er kraftig redusert. Gjerne på nattestid. Til spillbruk kan man selvsagt skru denne av i menyen (bruke en annen preset f.eks.). I Unreal 2 oppdaget man skiftet ganske tydelig fra man gikk ut av bygninger, men fargene var alltid veldig bra. Opplevelsen ble veldig lik den man oppnår når man går ut av huset og blir blendet av solen et lite øyeblikk. I nettlesere f.eks. med lys bakgrunn som i dette forumet vil mørke bilder tydelig bli lysere, og flere detaljer dukker opp. Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 For å drømme, så vurderer jeg å kjøpe 19", og bruke 17" NEC1760 som jeg sitter på nå som skjerm2, med tvtuner. Så slepper jeg å snu meg for å se på tv Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Boye: Dette er ikke noe lignende DV-teknologien. NEC har også en aktiv kontrastjustering som endrer kontrastnivået og lysstyrket etter hvor mye hvitt som vises i bildet. Personlig er dette noe av det værste jeg har vært borti, spesielt når man driver med bildebehandling eller dynamiske bilder. DV-teknologien er lovet å være mye med subtil, da den skal tweake gamma-verdiene på bildet forsiktig i en egen prosessor. 1770NX kommer dog ikke til å ha dennne DV-brikken. Den er forbeholdt de andre skjermene i denne serien. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) er det lenge til testen kommer? blir utolmodig. dahle sa jo at den skulle komme i løpet av uken... Endret 21. oktober 2004 av Mekkeren Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 dahle har vært utrolig opptatt i den senere tid. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Skjermen er ankommet, og jeg sitter og ruger på den til Øivind ikke fyllesyk lenger AHA! busted.. påstår du er opptatt og allting, når du egentlig bare må bli edru.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 fyllesyken henger hardt i når du runder 30... dessuten har jeg vært syklig opptatt med å få så bra bilde som mulig på 90" min Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 dahle sa jo at den skulle komme i løpet av uken... jeg har lært å ta det dahle sier med en klype salt. tiden går, det nærmer seg vel lansering. Lenke til kommentar
labann Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 NEC har også en aktiv kontrastjustering som endrer kontrastnivået og lysstyrket etter hvor mye hvitt som vises i bildet. Personlig er dette noe av det værste jeg har vært borti, spesielt når man driver med bildebehandling eller dynamiske bilder. Går det an å skru av den funksjonen? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 NEC har også en aktiv kontrastjustering som endrer kontrastnivået og lysstyrket etter hvor mye hvitt som vises i bildet. Personlig er dette noe av det værste jeg har vært borti, spesielt når man driver med bildebehandling eller dynamiske bilder. Går det an å skru av den funksjonen? Ja, heldigvis Lenke til kommentar
am3k Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Heldigvis... Hvornår vil denne funksjonen by på såpass mye bry at den må slås av? Er det eventuelt lett å slå denne av, knapp i front el. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det kan gjøres vie menyen, enten på skjermen eller via programvaren som følger med fpr å styre skjermen fra PC-en. Det bør etter min mening gjøres umiddelbart. Det er mulig at funksjonen er fin å ha hvis man har mye statiske sider oppe og ikke liker skarpt lys fra hvitt. Men du kan jo se for deg å sitte i Photoshop og tegne - for hvert penselstrøk endrer mengden hvitt i bildet seg, og ergo justerer skjermen kontrasten ganske merkbart. Det samme gjelder film *grøsse* Lenke til kommentar
am3k Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg ser poenget ditt Venter spent på test nå! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Venter spent på test nå! *Henge seg på.* Er stor sansynligheit for at dette blir min neste skjerm. Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Med en gang den testen kommer ut skal det postes en link til den testen her med en gang, ikke sant Øivind Dahle????? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Da krever jeg msg på msn av BÅDE enden og Øyvind, eller hva, gutter? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Da krever jeg msg på msn av BÅDE enden og Øyvind, eller hva, gutter? Enig Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Burde laget en egen tråd hvor vi lagde en liste over alle som hadde tenkt til å kjøpe denne skjermen, bare for å få en oversikt. Av og til har jeg inntrykk av at det er flusst av folk fra hardware.no som sitter og sikler på tastaturet sitt i håp om at den skal komme. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Da krever jeg msg på msn av BÅDE enden og Øyvind, eller hva, gutter? Enig Det er forbeholdt meg, og bare meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå