Gå til innhold

Ekstern hardisk - vs - 3,5" IDE + kabinett

kfinne

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe en ekstern harddisk til laptopen min. så vidt jeg har forstått så har jeg 2 valgmuligheter.

1) Standard ekstern harddisk

2) 3,5" IDE + harddisk-kabinett

Jeg har sett meg litt rundt, og det er ikke så mange som har et godt utvalg av disse harddisk-kabinettene. mpx.no derimot, har et fint et. mpx.no har i tillegg rimelige eksterne harddisker. jeg ser på disse to alternativene:

1) seagate 200gb 3,5" IDE ATA 100 (995,-) + Icybox eksternt kabinett USB2.0/FW (539,-) for tilsammen 1534,-

2) LaCie 250GB P3 USB2.0 ekstern Harddisk for 1789,-

jeg er villig til å betale 250,- mer for ekstra 50gb, men er denne eksterne harddisken fra LaCie noe å satse på? den har ikke Firewire, noe som jeg har på laptopen min, og ser gjerne at den utgangen blir brukt.

hva anbefaler dere? noen som har erfaringer med noen av delene? (helst med LaCie) noen som har bedre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, jeg har tenkt tanken på ekstern HDD selv. Skulle jeg kjøpt i dag, så ville jeg gått for: Samsung Spinpoint 160 GB + eMagics aluminiumskabinett. Begge kan kjøpes på Komplett.no.

Valget av Samsung er ene og alene at den produserer lite varme. eMagics kabinett vet jeg ikke så mye om, bortsett fra at det er fint å se på. De som har hatt erfaring med det, virker svært fornøyde.

-Caines-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...