Gå til innhold

Kræsja PC under formatering

stakkarn

Anbefalte innlegg

Ehhh... Viste ikke helt hvor jeg skulle legge detta, så jeg la det her...

Jeg skulle formatere pc'n min også når jeg satt i cd'n og sann så gjorde den det den skulle i windows før den gikk ut og skulle inni det dos greien hvor du formaterer harddisk og sann, så når den skulle begynne der kom det opp sann feilmelding der det sto: handlingen ble stoppet for å ikke skade datamaskinen, er det første gang du ser denne feilmeldingen så starter du maskinen på nytt. Hvis den kommer igjen, så må du deaktivere antivirus programmer og prog. for diskdefragmentering, hvis det ikke hjelper så må du kjøre checkdisk. når jeg starta maskinen for å drite i formateringen nå og ta det en annen gang så tok det ca. 15 min å skru på maskinen.

Har du vært borti noe lignende før?

Håper på svar så fort som mulig... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er posta feil.. Tror det skal postes i programvare -> windows eller noe sånt...

Men ontopic:

Prøv å lage en oppstartsdiskett for Windows 98 eller noe sånt og start maskinen. Start maskinen og formater i skikkelig dos-modus. Da er det ingen program som forstyrrer siden maskinen kjører i ren dos-modus. Selv pleier jeg å bruke Windows 98 oppstartsdisketten, for jeg har en liggende, og det funker bra. Påwww.bootdisk.com finner du mange oppstartsdisketter. De lager du enkelt ved å trykke på .EXE filen du laster ned. Det formaterer og lager oppstartsdisketten.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...