Gå til innhold

Posten og røff behandling av pakkene.


Anbefalte innlegg

Nja. Det var ein ganske heftig sak, ja. :)

 

Eg har nett bestilt med eit PC76 kabinett (totalpris på nesten 4000,- med frakt), og må ærleg innrømme at eg er nervøs for korleis det kjem til å gå. Eg veit av erfaring at Lian Li er flinke å pakke inn, og microplex gjer ein god jobb også, men dog... *grøsse*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alle produsenter av kabinetter som har like god innpakking, når disse blir sendt rett ut fra butikken i den eska de kom dit i kan det skje mye rart. Da det gjerne er en del tomrom i disse eskene, er gjerne bare polstret i hjørnene. Skal ingenting til for å lage hakk og slikt på sidene. Men akkurat hvordan LianLi eskene er vet jeg ikke. Er sikkert bra som resten av LianLi sakene :D

Lenke til kommentar

Vil ikke være enig i at Posten er kjent for dårlig behandling av pakkene, ikke det jeg har sett ihvertfall. Jeg har jobbet lenge med akkurat dette. Men det er mye dårlig innpakking...et under at mye kommer helt frem. Husk at det kun er de som har dårlige erfaringer man hører om...

 

Men som datating sier: Sjekk alltid pakken for skade før man kvitterer.

Lenke til kommentar
Posten har det med å behandle pakker dårlig. Fikk en eske med en del datadeler fra Komplett.no her om dagen. I det ene hjørnet var det en diger "bulk" som viste at pakken hadde fått seg en skikkelig trøkk der. Heldigvis var innholdet pakket så godt at alt gikk bra, men utrolig at posten ikke behandler pakkene bedre.

Mista min og, gikk fint.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Greit at Posten har et såpass dårlig rykte da, stemmer overens med hvordan jeg ser på Posten også. Har jobbet noen år i transportbransjen, og vet at ting som er merket "forsiktig" ikke skal kastes mer enn 5 meter...

 

Mye av problemet dere misfonøyde har, er dårlig pakking av gods. Hvis du vil ha varene dine smertefritt fram til døra får du finne deg en transportør som har et godt rykte, som kanskje koster noen kroner mer enn de andre. De beste transportørene har null problem med og skaffe seg kunder, de må si nei til flere. De kan velge og vrake. Da kan du begynne å få litt lønnsomhet i bransjen.

 

Logistikken i Norge's langstrakte land er en vits, med dårlige veier, dårlige leveringsmuligheter for sjåfører, latterlige mange sorteringer med påfølgende VM-mesterskap i disco's.

 

Store bedrifter som sender mye har egne palle-løsninger som er geniale, men det finnes også skrekk-eksempler som en eller annen løk har sendt avgårde.

 

 

Møller (Audi/Volkswagen) har en palle på 120*240 cm som er 1-2 meter høy. Der er alt pakket forsvarlig av bedriftens egne pakkere. Ingenting stikker ut, og den står fjellstøtt under transport.

En drøm for alle som håndterer gods. Det tar f.eks 20 sek og få det av bilen.

 

Cubus som sender klær i Norge, kan finne på og sende 40 løse pakker til en og samme butikk over natten. Tror dere seriøst en sjåfør/lagerarbeider gidder og behandle 40 pakker med silkehansker? Tar litt mer enn 20sek for de som lurer på det...

 

TENK om de hadde tatt seg bryet med og lage en palle... hadde spart de som jobber med godset en formiddag + at de hadde behandlet godset med litt mer respekt.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Burde skaffe seg sånn teip jeg har til å pakke på jobben.

Vist pakken er av høy verdi eller ømfintlig, så pleier jeg ta en ekstra runde med "TAKE CARE TAPE" :yes: Den er rød og har bilde av et lite glass åsså, sånn at tilogmed analfabeter skal forstå hva som gjelder....

Fra: http://www.buzzle.com/articles/cross-cultural-howlers.html

 

A nice cross cultural example of the fact that all pictures or symbols are not interpreted the same across the world: staff at the African port of Stevadores saw the "internationally recognised" symbol for "fragile" (i.e. broken wine glass) and presumed it was a box of broken glass. Rather than waste space they threw all the boxes into the sea!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...