Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Legge til PPPoE brukernavn og passord i ruter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har følgende modell #ND860V-EL - finner du Manual til Arescom NetDSL 800 der. Det skal vel være både modem og router og en kort titt inn i manualen førte meg ikke videre mht. ditt spørsmål - kanskje ser leser du selv og kommer videre med det.

I selve datasheet står det at den støtter PPPoE og at den har et web-basert-grensesnitt. Det følger også med spesial windows programvare for oppsett.

192.168.1.1 skal nok fungere i ditt tilfelle så langt jeg kan se fra troubleshooting-dokumentasjonen jeg har sett i manualen - men det vil det ikke alltids gjøre.

Bare for ordens skyld nevner jeg at D-Link sine produkter har som standard 192.168.0.1 som IP.

192.168.x.x er en "privat" addresse-rekke som ikke er i bruk på internet (akkurat som 10.x.x.x) - derfor er egentlig alt etter det lovlig å bruke.

Editert for skrivefeil og forklaring rundt private IP-adresser.

Endret av bitcowboy
Lenke til kommentar

Har forsøkt å gjøre som dere skrev, men jeg kommer ikke lengre. Det fungerte ikke med å skrive inn ipadresse 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 i adressefeltet, og jeg ble ikke klokere av pdf-sidene jeg leste. Modemet fikk jeg av LOS som er min ADSL levrandør, så jeg har ikke manualen til modemet.

Har dere noen flere forslag, eller utdypinger, så er jeg takknemlig :D

Endret av lbmyren
Lenke til kommentar

Fikk du ikke noe installasjonsinstruks fra din isp? Se om du finner en "reset"-knapp for å stille den tilbake til standard-settings. Den skal du dog bare bruke hvis du er sikker på at det er greit å gjøre og at ISP'en din ikke har satt opp modemet på en spesiell måte.

Du kan forresten laste ned programvaren til modemet ditt her:

Software & manual

Endret av bitcowboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...