Create-IT Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hei på dere! Jeg har en database jeg oppdaterer med jevne mellomrom gjennom ASP. Hver gang jeg oppdaterer fylles feltene i databasen opp med mellomrom før og etter den egentlige teksten. Jeg bruker textarea i skjemaet og et notat-felt i Access-databasen. Jeg bruker Trim-kommandoen når jeg oppdaterer, men det hjelper ikke... Noen som vet hvorfor det blir slik? Lenke til kommentar
Kidder Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Trim fjerner bare space. Forsøk med Replace(textarea.innerHTML, vbcrlf, "") Kombiner Replace og InStrRev for å kvitte deg med linjeskift på slutten. Hvorfor det blir slik har jeg ikke noe fasit på, men noe som slår meg er hvordan <textarea> tag'en er plassert/definert i kildekoden. <textarea>dette kommer på en linje uten linjeskift</textarea> <textarea> dette kommer kanskje på en linje med linjeskift før og etter? </textarea> Håper det er til noe hjelp. Lykke til! -Kidder- Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Sikker på at det ikke har sneket seg inn et mellomrom i Update-statementet ditt? Sjekk om det feks står Update tblMyTable set Name = ' " & myName &" ' where ID = " & myID &";" Det har i hvertfall jeg brent meg på noen ganger... Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå