Gå til innhold

Grafikkens betydning - på godt og vondt

Anbefalte innlegg

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Det har den selvsagt. Når jeg skriver at den vanlige mannen i gata legger vekt på grafikk når han kjøper spill, så tror jeg det er ofte er uavhengig av egne maskinkrav. Ikke bare når en tenker på konsollspill, som jo ikke har maskinkrav, men også til PC.

Flere "uerfarne" kjøpere som har fått nyss i et omtalt spill, vil ofte kjøpe dette uavhengig av hva det krever. Det er jo alltid et minimumskrav, som favner de fleste som bruker PC aktivt i dag. Dermed er det flere tilfeller der spill blir kjøpt på grunn av publisitet rundt grafikk, om ikke denne alene. Dette til tross for at brukeren aldri vil oppleve denne grafikken på det høyeste nivå. Her er jo Far Cry og Doom 3 gode eksempler. Mange kjøpte disse spillene, men få fikk se dem slik de "skal være".

Capicè? ;)

P.S. Wolves slår West Ham 2-1 i dag!

Hei artikkelforfatter, jeg har noe konstruktiv kritikk å komme med til deg :)

Du skriver f.eks. at

den vanlige mannen i gate legger vekt på grafikk når han kjøper spill
. Er det en forestilling du har dannet deg, eller har du noe statistikk på det? Du kommer med veldig mange påstander som det ser ut som du tar ut av eget hode. Hvis det er tilfelle synes jeg du bør understreke det i artikkelen at du bare synser. Mange uerfarne lesere vil kanskje ta alt du mener for god fisk, bare fordi det står i en artikkel på gamer.no :)

Håper ikke jeg virker for slem eller no, jeg prøver bare å hjelpe.

Lenke til kommentar

Takk for kritikken. ;)

Det jeg har skrevet i denne artikkelen er langt fra noen vitenskapelig avhandling, det har du helt rett i. Den er en salig blanding av fakta og subjektive meninger, noe slike innlegg ofte er. Hvis jeg skulle skrevet kun fakta hele tiden, kunne jeg heller ha begynt med kokebøker eller bruksanvisninger.

Poenget er at en slik artikkel IKKE skal være nettopp en bruksanvisning eller oppramsing av selvfølgeligheter. Man må kunne utrykke meninger og synspunkter, selv om det ikke foreligger undersøkelser for å underbygge disse.

Hvis du mener det jeg skriver er bare tull og oppsinn, så respekterer jeg det. Mye av målet her var å skape litt debatt, noe jeg delvis har lykkes med.

Har såpass mye respekt for våre lesere at jeg ikke tror disse tar alt de leser for "god fisk". Dessuten er ikke dette en artikkel om "Hvordan ødelegge ditt liv", men en refleksjon rundt grafikkens rolle i spillverdenen.

Håper dette var et ok svar for deg, ha en fortsatt god dag! :)

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...