Gå til innhold

Hjelp Om Ram mhz, slot

iStephano

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et spørsmål angående rammen min.

Jeg har nettopp oppgradert pc min med denne rammen Corsair TWINX1024-3200XL

Alt funker utmerket og jeg er stor fornøyd, jeg har prøvd å finne et emne om dette men det fant jeg ikke så jeg lager et nytt et hvis det er greit.

Det første jeg lurer på et at når jeg er inne I BIOS`en så ser jeg at rammen er stillt inn på 200Mhz. Er ikke denne ramen laget for å kjøre 400Mhz? eller er det sånn at minne deler opp Hz på ram brikkene. Sånn at jeg har to ram brikker, 200Mhz på begge å det blir til sammen 400Mhz? er det sånn den tenker? Litt surt om jeg ikke får brukt de siste 200Mhz syns jeg...

Så har jeg plassert dem slik: Ram 1: slot 1 og Ram 2: Slot 3 for jeg leste noe om dette var det beste tror jeg. Stemmer dette?

Mit system er:

AMD64 3200+

MSI K8N Neo Platinum til dem som lurer på det.

Takker for alle hjelpen hilsen den gule Bananen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å så godt og høre. Men siden jeg har sokkel 754 og ikke sokkel 939 så vil vel ikke denne fungere.. Eller tar jeg feil. Syns noen sa at kun sokkel 939 tar i bruk dobbel rate.

Nå blander du sammen DDR (Double Data Rate) og Dual Channel :)

Alle nye hovedkort kjører DDR (eller DDR2 på noen nye Pentium4-kort), dvs. at minnet kjører 200MHz, men behandler dataene 2 ganger pr. klokkepuls (som C4STOR forklarte).

For å kjøre Dual Channel (dvs. dobbel teoretisk minnebåndbredde (det er det der er, ikke sant? Bare så jeg ikke gir feilinformasjon her :p)) må du ha et socket 939-system.

EDIT: For å kjøre Dual Channel på et 939-system må du også ha 2x like minnebrikker.

EDIT2: Du kan også kjøre Dual Channel på gamle socket-A kort med nforce2-chipset, men ettersom socket A er på vei ut, så er det lite relevant.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...