Gå til innhold

Ong Bak - Film

ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett den :yes:

Meget tøff film, men den har desverre et par sinnsykt unødvendige 'stunts'.

Hvor er logikken i å skyte mot noen med maskinpistol, mens man kjører en motorsykkel? Når man heller kan stå stille og skyte mye mer treffsikkert?

Av og til blir det så mange stunts at det virker som om det er en dokumentar om stunttriks vi ser på, i stede for en film. Spesielt når hvert eneste stunt må bli vist 3 ganger i forskjellige vinkler.

Og man skjønner fort at skaperene har sett litt for mye Pacific Blue når tuk-tuk'ene plutselig bare hopper over biler uten ramp.

Etter mange Japanske samurai filmer og enda mer Kinesiske kung fu filmer er det herlig å se litt Thailandsk kickboxing. Og det ser så utrolig fett ut på film. Det geniale med kickboxing er at de bruker albuene og knærne, ikke bare ser det fantastisk ut, men det ser så jævla vondt ut.

Og selv om jeg digger Van Damme og selv om han har vært verdensmester i kickboxing så hadde han ikke hatt sjangs mot 'Ting' fra denne filmen.

En skikkelig kosefilm :thumbup:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Takker for svar =)

Jeg er elendig med å lage topics gen. sett, virker som om det er en kunst i seg selv, hehe.

Tenker jeg kjøper denne filmen ja, men litt kjedelig at de kjører replay på stunts (virker slik når det ble skrevet: "hvert eneste stunt må bli vist 3 ganger i forskjellige vinkler.")

Hehe =)

Lenke til kommentar

Van Damme var europamester i karate ikke kickboxing.Man har ikke lov til å bruke albue i kickboxing men i thaiboxing.

At de kjører replayer av noen stunts er for å vise at de ikke bruker noen form for kabler/vaiere.Tony Ja bruker IKKE et hjelpemiddel i denne filmen.Han er som Jackie Chan på 80 tallet, men faktisk mer ekstrem med kroppsbeherskelse etter min mening.

Beste martial arts film som er laget? JA

Gleder meg til Ong-Bak 2....

Lenke til kommentar

Men ser man martial arts filmer for handlingen da?

Ong Bak er offisiellt ikke utgitt med engelske tekster, så da må de bli en bootleg. Min er en BL. og den er super..

Filmen har vanvittig mye bra fighting, men handlingen og skuespillet er under par, selv til denne typen film og være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...