John P. Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Egentelig bryr jeg meg ikke så mye om 3Dmark score og sånt, så lenge grafikkortet og PCen ellers yter bra i spill. Men... -Det er klart at når jeg oppnår 10676 i score, og det etter at jeg har gjort alle de 'tweaks' jeg kan komme på, begynner jeg jo å lure litt. Begynte på 7841(med original BIOS og noen 'utweakede' innstillinger)... Så det er én ting. En annen ting er at i selve 3DMark(2003) skjer det noe rart som jeg ikke har vært borti før: I RagTroll delen av benchmarken, spinner kameraet sakte rundt i rommet, ikke sant. Så klør alle trollene seg i baken, for deretter å sprette opp og hoppe utfor én etter én. Idet denne benchen begynner, går alt 'smooth'(d.v.s. ca. 20 - 30FPS). Men så fort det første trollet tar sats og hopper, hakker det noe forferdelig(nede i 4FPS), helt til troll ca. nummer fem har tatt sats; etter det går resten av denne bench-delen 'smooth' igjen. Kan ikke huske at jeg opplevde dette med Radeon 9800Pro 128MB kortet jeg hadde før. De andre benchene ser ut til å gå greit, uten hakking. Et annet spørsmål er om det er noe forskjell på en registrert versjon og uregistrert versjon av 3DMark? Grunnen til at jeg lurer, er at når jeg åpner min(uregistrerte) 3DMark 2003(v.340), står det under Settings: "Pixel Processing = None". Ville jeg kunne sette denne til Optimal eller ihvertfall 'On', dersom jeg hadde en registrert versjon, og ville isåfall det føre til høyere score? Systemet mitt(m/drivere etc.) kan dere se i profilen. En tredje ting jeg lurer på, er om jeg burde sette AGP volten i system-BIOS til 1.6V? Eller er 1.5V anbefalt? En fjerde ting er driver innstillinger: På "Overstyring av oppdateringsfrekvens", hva burde jeg sette de forskjellige til der? Og spiller det noen rolle? Nå siste glemte jeg å forandre på dette(så alt var standard), men allikevel var jeg oppe i over 300FPS i enkelte demoer. Det bør kanskje legges til at da jeg sist gang byttet ut Radeon 9800 kortet med 6800 Ultra kortet, fjernet jeg ATI driverene både fra Kontroll Panelet og brukte ATI's driverfjernings program, pluss DriverCleaner, men jeg reinnstallerte ikke Windows denne gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå