paalhb Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Hei. Jeg skal prøve å få opp et bilde galleri på siden min, ( http://gallery.menalto.com er galleri typen). Desverre så krever dette php som ikke er i safemode. Noe ikke min har. En nødløsning er da ifølge FAQ på galleri siden å kjøre php som cgi. "" 1. Obtain a CGI version of PHP for your platform. You can downloads PHP binaries or various platforms on the Gallery SourceForge Download Page. 2.Upload the CGI version of PHP to the cgi-bin directory and call it php.cgi. Upload i t in BINARY FTP mode. 3.Chmod php.cgi 755 (chmod 755 php.cgi) 4. Create a new directory in your webserver root called php-cgi 5. Create a new .htaccess file in your php-cgi directory and put the following lines in it: RemoveHandler .php AddType application/cgi-php php Action application/cgi-php /cgi-bin/php.cgi That should be it! Install Gallery in your php-cgi directory. "" Det jeg da lurer på er, hvis jeg gjennomfører dette, vil dette medføre at all php vil bli kjørt som cgi? Har nemlig et forum som kjører php fra før av... og vil ikke føkke opp det. Eller er det kun php som blir kjørt fra php-cgi mappa som vil bli kjørt som cgi? pål Endret 28. september 2004 av paalhb Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 ja. har du tilgang til den mappa da? Lenke til kommentar
paalhb Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 har tilgang til alle mappene tror jeg, cgi-bin mappa er opprettet på webserverens root samme er mappa forumer er i og den tredje php-cgi mappa er også det. Lenke til kommentar
paalhb Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 har tilgang til alle tror jeg: opprettet alle selv, og både cgi-bin,php-cgi, og mappa som forumet ligger i ligger på samme mappenivå. hva svarte du ja åp ? at alt blir kjørt som cgi, eller at kun det som ligger i php-cgi ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 det blir kjørt som cgi. du må ha #!/usr/bin/php øverst i alle phpfiler, de må chmodes til 755 hvis du har slik tilgang, du vil ikke skru av safe mode istedet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå