d0ppler Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Hei, tenkte å implementere en HTML Validering i min teksteditor, og i den forbindelse tenkte jeg å benytte meg av W3C sin HTML valideringstjeneste. På denne siden kan du uploade en lokal fil på din harddisk for valdidering. Og i min editor tenkte jeg at man bare valgte Vaildate HTML, så skulle programmet mitt submitte den gjeldende fila til denne siden for validering. Det jeg veit er at jeg må bruke HTTP POST, men hvordan jeg implementerer dette i VB aner jeg ikke. Skal jeg bruke Inet eller winsock kontrollen? Noen som kan gi meg et eksempel, eller gi meg en liten rettningsviser? på forhånd takk Endret 28. september 2004 av dga01 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Sånn bør vel funke: http://abstractvb.com/code.asp?A=948 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 flott, det eneste problemet her er at denne funksjonen bruker Microsoft Internet Controls (shdocvw.dll), den kontrollen som i praktisk fungerer som en webbrowser, og den har skapt masse problemer på ulike systemer jeg har testet. Jeg trener ikke noe grafisk kontroll, trenger kun å få mottat HTTP responsen som en streng, slik at jeg kan lagre denne ned til fil, for så å starte default nettleser til å vise denne. Men tror du deter mulig å erstatte denne med Microsoft Internet Transfer Control ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Denne bruker Inet kontrollen. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) tusen takk denne linken dro meg videre til denne linken, som er akkurat det jeg trenger! Flott jobba Jonas!! Endret 28. september 2004 av dga01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå