Gå til innhold

[LØST] - HTTP POST i Visual Basic

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å implementere en HTML Validering i min teksteditor, og i den forbindelse tenkte jeg å benytte meg av W3C sin HTML valideringstjeneste.

På denne siden kan du uploade en lokal fil på din harddisk for valdidering. Og i min editor tenkte jeg at man bare valgte Vaildate HTML, så skulle programmet mitt submitte den gjeldende fila til denne siden for validering.

Det jeg veit er at jeg må bruke HTTP POST, men hvordan jeg implementerer dette i VB aner jeg ikke. Skal jeg bruke Inet eller winsock kontrollen? Noen som kan gi meg et eksempel, eller gi meg en liten rettningsviser?

på forhånd takk

Endret av dga01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

flott, det eneste problemet her er at denne funksjonen bruker Microsoft Internet Controls (shdocvw.dll), den kontrollen som i praktisk fungerer som en webbrowser, og den har skapt masse problemer på ulike systemer jeg har testet.

Jeg trener ikke noe grafisk kontroll, trenger kun å få mottat HTTP responsen som en streng, slik at jeg kan lagre denne ned til fil, for så å starte default nettleser til å vise denne.

Men tror du deter mulig å erstatte denne med Microsoft Internet Transfer Control ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...