frentix Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Hei. Jeg har et Asus p5ad2 premium med en 3,4 ghz Prescott. Jeg bruker boxed kjøler/thermal pad fra boxed. Men jeg får forskjellige temperaturer fra bios og fra Asus eget Ai-booster program. Bios viser så høyt som 60 grader , mens ai booster viser idle på rundt 37. Jeg lurer bare på hva jeg skal stole på? evt. om det er noen andre programmer jeg kan stole på til å vise temps. EDIT: dette er et lga775 system uten at jeg vet om det har noe å si Endret 28. september 2004 av frentix Lenke til kommentar
TharenZ Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Du kan prøve å laste ned Speed-fan.. det er et temp program som jeg har hatt mye "glede" av.... Prøv det.. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 OKi... installerte speedfan ... der viser den 126 grader på nesten alt : HD0 : 28 C Temp 1 : 126 C Temp 2 : 126 C Temp 3 : 0 C Temp 4 : 126 C Temp : 126 C Temp : 126 C temp 1 og 2 er noe winbond greier står det , de 2 siste tempene er LM75. Maskinen kjører og er stabil så jeg har ikke mye tro på at 126 C stemmer Andre forslag folkens ? Lenke til kommentar
eranro Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Speedfan måler vel tempen på en diode som ikke skal måles på. Prøv å velg en annen diode. Kan huske jeg hadde noe av samme greia. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 eller du kja kjenne på cpu kjøleren, er den varm viser bios rett, er den kald viser ai booster rett. (eller sånn ca rett i alle fall) med mindre varmen ikke blir overført ordentlig til kjøleren da, men det er annet problem Lenke til kommentar
frentix Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Ok , jeg kjente på kjøleren og den var sånn cirka samme som kroppsvarmen. Men jeg er litt skeptisk likevel, asus biosene er vel mest kjent for å vise litt mindre temps enn det som egentlig er? Hadde egentlig tenkt å bestille et waterchill sett til den , men det blir ikke før om en måned eller 2 når lommeboken er litt fyldgere enn den er EDIT : MEN.. hvis den virkelig er 60 C idle , og grensa for shut-down er på 75 , da skulle den vel ha skrudd seg av når jeg kjøre full load i en stund? det gjør den ikke. Endret 6. oktober 2004 av frentix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå