atticus Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg, atticus, poster denne teksten for å hjelpe min gode venn Kebab Gud. Dette har ingenting med meg og gjøre, men Kebab Gud trenger hjelp. (Han er da bannet fra forumet, hvis dere ikke skjønte det.) God dag... Følgande er en tekst av Kebab gud. Hei. Jeg har et relativt stort problem. jeg sliter med at PCen min spontan rebooter. Problemet oppsto etter at jeg byttet Hovedkort og CPU nå nylig. Jeg formaterte osv som jeg altid gjør ned nytt Mobo og alt det. det som skjer er at PCen spontan rebooter, det kan skje mens jeg spiller eller bare surfer nettet. Det skjedde nylig mens Pcen sto og idlet midt på natten. jJeg prøvde så å bytte Rambrikken, det hjalp ikke, jeg prøvde å bytte PSU (fra 360w til 400w) det hjalp ikke. jeg prøvde så å formatere å instalere nytt Win (hadde 2000, nå XP) det så ut til å hjelpe en stund.. men så kom det igjen, men denne gangen.. ikke alene, nå rekker jeg å se i ca 0,5sec en BSOD før den rebooter. og en gang så prøvde den å reboote uten å klare det, det er en veldig klar lyd som kommer (FØR BSOD) når den Spontan rebooter, og det er lyden av HDDen som Starter opp, (mens den er på) Hva kan være feil? er det HDDen som begyner å ta kvelden? eller er det Hovedkortet som bugger? PS: Systemet er en AMD Athlon 64 3200+ Epox EP-8KDA3J Corsair XMS3200C2 (også prøvd Corsair XMS3500, begge 512MB) En eller annen Chieftec PSU på 360W (også prøvd en Qtec PSU på 400W.. bare for å sjekke) bla bla bla (et par litt eldre HDDer som ikke viser noen tegn til feil) Hilsen ... Forumets plage Kebab Gud (Power To the People, og vekk fra Wirak ) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Har du prøvd å starte windows i "safe mode" ? Kan være noen drivere som lager problemer, men det kan og virke som minnet lager krøll. Last ned : http://www.memtest86.com/ og se om den finner feil Har du mulighet prøv og med annen harddisk, sjekk at kjøler står ordentlig på, prøv en annen minnestlot (dette var mine kjappe tips sånn i farten) Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Vel, den Qtec strømforsyninga er 99% sikkert svakere enn Chieftec'en. Nå som det er sagt.. Jeg ville uten videre tippet RAM, men siden er byttet, så er jo det greit. Kan virke som harddisken din tuller litt med strømmen, prøv med annen disk, eventuelt boot knoppix fra cd og bruk den litt. En annen mulighet er at en av skruene til nye hovedkortet gjør så det er en bitteliten kortslutning et sted. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Tja, har 3 muligheter i hodet. Sjekk harddisken med software som finnes på produsenten sin hjemmeside. Softwaren scanner disken for unormalheter. F.eks Maxtor kommer med en kode etter skanninga som du kan taste inn på hjemmesidene. Da får du vite om det er garantisak eller ikke, genialt! Det kan være en feil på hovedkortet som har vært forårsaket av statisk-elektrisitet eller annet. Vanskelig å finne feilen og det er ikke lett å skaffe nytt hovedkort å teste på. Har du muligheten så er det jo greit å prøve. (Har vært borti en situasjon som passer feilen til kebab gud. Rebooter PC'en når du bare dunker lett i kabinettet?) PSU mister Power On signalet. Lite sannsynelig etter testinga deres, men visst begge PSU'ene er av samme produsent kan det jo være en slags sjelden feil. Endret 28. september 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
atticus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 God Dag... Følgende er en tekst fra Gud Hei. Først vil jeg bare si at fortiden er det veldig lite jeg får egentlig gjort med PCen ettersom Getdataback kjøres for full musikk her etter en av Eksterndiskene gikk til Wirak . Så da mår jeg spørre, disse programene dere annbefaller er det Win program som ikke forstyrrer GetDataBack? uansett den spontanrebooter uten at jeg er borti kabinnettet, som eks da jeg sov, ingen måte å være borti kabinettet sånn som det er plasert her. de 2 Harddiskene jeg har i PCen er begge fra WD (western Digital) og jeg prøvde kjapt noen "safe" scan av HDDene med WD sitt program,alt så fint ut. (Så fort Getdataback er ferdig skal jeg ta en siklig scann) så slik ser det ut nå... Lite sansynlig HDDene (ikke 100% sjekket enda) Lite sansynlig Minne (ikke 100% sjekket enda, men er snakk om 2 forskjellige brikker) Lite sansynlig MoBo (pga jeg er aldrig nær kabinettet da den rebooter, kan jo være andreting) Det er ikke PSU (er ganske trygg på den) Det er ikke Software (er 100% sikker på det..) Har forresten XP noen logg av feil, dvs lagrer den Feilen vist på en BSOD før Reboot? Hilsen.... Folkest Gud, Meg (Viva La France!) Lenke til kommentar
NesQuick Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har ikke lest hele posten, men jeg hadde samme problem en gang, da var det rammen som ikke greide å kjøre i dual channel på minneslots 0 og 1.. Dersom jeg prøvde å sette rammen i slots 0 og 2 (ikke dualchannel) funka det fint, og også om jeg prøvde slots 2 og 3 (da i dualchannel) funka det også fint.. Har du testet det? Lenke til kommentar
atticus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Har bare en brikke i til hver tid hilsen kebab gud Endret 29. september 2004 av atticus Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har forresten XP noen logg av feil WinXp har en logg over mye rart, har aldri helt sjekket hva som er der, men... H.klikk på "My Computer" og velg "manage". Utvid valget "System Tools" og så "Event viewer". Deretter er det bare å lese så mye logg du bare orker Mulig det er noe der som hjelper. Sp+ Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Høyreklikk "My Computer"->Advanced->Startup and Recovery->Automatically restart.. Da får du sikkert opp en blåskjerm i stedet for reboot. Tipper det har noe med diverse drivere å gjøre, muligens noen printer- eller scannerdrivere? Lenke til kommentar
corny Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Kjører du SP2?? Har nesten samme oppsett som deg, og slet også med stadige rebooter. Fikset problemet med DEP, og maskina ble dønn stabil etter det. Se denne linken:http://forum.hardware.no/index.php?showtop...8&hl=sp2,and,64 Feilmeldinga jeg fikk i loggen var: "error connecting to harddrive" eller noe i den duren der Endret 29. september 2004 av corny Lenke til kommentar
atticus Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Følgende er en Pressemelding fra GUD! (dette er altså pressemeldingen) Hei. Jeg har ikke SP2 innstalert. det er fordi XPen min ikke her helt ... lovlig og jeg er for lat til å finne SP2 til den Feil-loggen viser ingen feil fra Rebootene så det var en blindvei.. Jeg har verken scanner eller printer på denne PCen .. men jeg har nå slått av den automatic Reboot saken, men det forklarer fortsatt ikke hvorfor jeg hadde sammen feilen i win2000.. Fulltest av HDDene er nå gjennomført (ettersom jeg fikk en Spontan reboot 53% gjennom GetDataback :/) De fant bare 1 bad-sector på Systemdisken .. som den fikk reperaert (kan da umulig være det som er feilen!) Memtestern har jeg ikke enda gjennomført.. skal det snart. La oss se da .. BOJA! Hilsen..... Tyrannus! av den forbudte Sekten ######! ( "Viva EL CHE, Viva la revolucion!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå