Gå til innhold

s700 priset ut av marked

graks

Anbefalte innlegg

jeg hadde tenkt meg en s700 men siden den er så utrulig høy pris blir jeg og kjøpe meg en k700 i steden.

hvorfor har SE priset s700 så høyt?,det kommer ikke til selge mange telefoner med pris på over 4000kr med abb.

grunnet til at se selger så mange telefoner er at telefonene er meget bra,men prisingen har veldig mye og si på hvilken telefon folk kjøper.

greit det er sikkert folk som har rå og betale over 4000kr med abb,men det er ganske få.

med riktig prising feks 2500kr med abb har se solgt mange mere s700 enn de kommer og gjøre med dagens prising.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en slik pris ville jeg heller gått for en P900/P910...

Har prøvd S700, har en deilig skjerm og en smart liten bryter for tastelås (hvorfor har ingen tenk på det før?). Bildekvaliteten er vel ikke akkurat så bra som jeg hadde forventet med et "så bra" kamera... Uansett så er den jo nesten like tjukk som P900.

Mitt råd: kjøp K700i eller P900/P910

Lenke til kommentar

Noen grunner SE har priset S700 høyt:

1. Produktlivssyklusen. Et differensiert produkt (i dette tilfellet et teknologisk high-end produkt) vil i begynnelsen være populært hos "tekno-freaker", eller med andre ord de som er spesielt interesserte, har spesielle behov kombinert med stor betalingsevne eller vilje. Selskapet vil lansere et slikt produkt med høy prising for å maksimere profitten fra betalingsvillige forbrukere. Etterhvert kan det tenkes at prisene senkes for å appellere til en mer gjennomsnittlig bruker.

2. Produksjonskostnader. I begynnelsen vil produksjonen av telefonen være forholdsvis dyr fordi produksjonsmetodene- og teknologien er ny. Etterhvert som man får mer erfaring i produksjonsprosessen, vil kostnadene pr enhet synke. Dette gir grunnlag for å senke prisene uten å senke profittmarginen.

3. Strategiske hensyn. Det kan også tenkes at SE gjennom prisingen forsøker å gi signal i bransjen om hvordan prisnivået på high-end telefoner etter deres mening bør ligge. Dersom signalet ikke blir plukket opp eller det ikke er enighet om å legge seg på et slikt nivå, vil prisen sannsynligvis synke for å tilpasse seg konkurrenter som kommer med tilnærmet likeverdige produkter til lavere pris.

Det finnes sikkert flere andre grunner til prisingen. Det er nok en avveining mellom mange forhold. SE vet sikkert at de hadde solgt enormt om de hadde priset telefonen til 2500,- (med eller uten abb. avgjøres av hvordan tjenesteleverandørene vil subsidiere tlf), men det hjelper lite hvis de ikke greier å produsere telefonen til under 2500,-.

Du har rett i at prisingen har veldig mye å si for hvilken telefon folk kjøper. Derfor vil SE legge S700 over K700 i pris fordi de ikke vil at S700 skal konkurrere i samme segment som S700.

Nå skal det være sagt at jeg også synes S700 er drøyt priset. Håper at prisen synker fort, eller at konkurrenter kommer med rimeligere alternativer. Jeg har begynt å kikke på en Nokia 6260 i stedet... :roll:

Lenke til kommentar

Syns den er altfor overpriset! SonyEricsson lager både P910 og S700i, og den ene er en tekno-bombe av første klasse, mens den andre har en knall skjerm, bra kamera og bluetooth... Og så er sistnevnte nesten dyrest! :ohmy:

Kunne forstått det hadde Nokia lagd S700i og kalt det en motetelefon mens SE hadde lagd P910 men det her er utenfor min fatteevne!

Lenke til kommentar

Pxx er symbian-telefoner. Altså en business-telefon, derfor har den heller ikke mp-kamera fordi SE ikke prioriterer det i en PDA-telefon.

S700i er en telefon med standard lukket system der man ikke kan legge inn alskens programmer utenom javaapplikasjoner. SE sin Japan-avdeling melder at SO505i har gjort det meget bra hos vanlige brukere, og derfor er S700i her nå. Hadde den vært ment for business hadde den støttt MSD-PRO og hatt åpent operativtsystem

Prisene vil nok synke betraktelig, det er min spådom. Men som "habla" sa: Dette blir nok aldri en 1-kronerstelefon.

Lenke til kommentar
Noen grunner SE har priset S700 høyt:

1. Produktlivssyklusen. Et differensiert produkt (i dette tilfellet et teknologisk high-end produkt) vil i begynnelsen være populært hos "tekno-freaker", eller med andre ord de som er spesielt interesserte, har spesielle behov kombinert med stor betalingsevne eller vilje. Selskapet vil lansere et slikt produkt med høy prising for å maksimere profitten fra betalingsvillige forbrukere. Etterhvert kan det tenkes at prisene senkes for å appellere til en mer gjennomsnittlig bruker.

2. Produksjonskostnader. I begynnelsen vil produksjonen av telefonen være forholdsvis dyr fordi produksjonsmetodene- og teknologien er ny. Etterhvert som man får mer erfaring i produksjonsprosessen, vil kostnadene pr enhet synke. Dette gir grunnlag for å senke prisene uten å senke profittmarginen.

3. Strategiske hensyn. Det kan også tenkes at SE gjennom prisingen forsøker å gi signal i bransjen om hvordan prisnivået på high-end telefoner etter deres mening bør ligge. Dersom signalet ikke blir plukket opp eller det ikke er enighet om å legge seg på et slikt nivå, vil prisen sannsynligvis synke for å tilpasse seg konkurrenter som kommer med tilnærmet likeverdige produkter til lavere pris.

Det finnes sikkert flere andre grunner til prisingen. Det er nok en avveining mellom mange forhold. SE vet sikkert at de hadde solgt enormt om de hadde priset telefonen til 2500,- (med eller uten abb. avgjøres av hvordan tjenesteleverandørene vil subsidiere tlf), men det hjelper lite hvis de ikke greier å produsere telefonen til under 2500,-.

Du har rett i at prisingen har veldig mye å si for hvilken telefon folk kjøper. Derfor vil SE legge S700 over K700 i pris fordi de ikke vil at S700 skal konkurrere i samme segment som S700.

Nå skal det være sagt at jeg også synes S700 er drøyt priset. Håper at prisen synker fort, eller at konkurrenter kommer med rimeligere alternativer. Jeg har begynt å kikke på en Nokia 6260 i stedet... :roll:

2. Produksjonskostnader. I begynnelsen vil produksjonen av telefonen være forholdsvis dyr fordi produksjonsmetodene- og teknologien er ny. Etterhvert som man får mer erfaring i produksjonsprosessen, vil kostnadene pr enhet synke. Dette gir grunnlag for å senke prisene uten å senke profittmarginen

Her må jeg arrestere deg litt. S700 er en "kopi" an SO505i som sony selger i Japan. Derfor har teknologikostnadene vunnet på det. S700 er tilpasset et europeisk marked.

Telefonen er overpriset fra SE, men, som du sier, når andre kommer med tilsvarende skjermer og innhold vil nok prisene synke. Selvfølgelig utnytter SE markedet, de leker da ikke butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...